سرپرست مرکز ملی مطالعات راهبردی آب اتاق ایران:

مدیریت یکپارچه منابع آب از بروز تنش های آبی جلوگیری کند

سرپرست مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق ایران گفت:مدیریت یکپارچه منابع آب، تعادل بخشی به آبهای زیرزمینی، افزایش بهره وری آب، به کارگیری تکنولوژی های به روز باید در کنار مفهوم آب مجازی از بروز تنش های آبی در جهان جلوگیری کند.

کد مطلب: ۶۱۷۸۳۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی پانا؛ سرپرست مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق ایران در کنفرانس بین المللی آب مجازی ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای کمیته اجرایی کنفرانس گفت: از نقطه نظر بحران آب، کشورها در دو وضعیت متفاوت هستند گروهی به دلیل افزایش جمعیت و تقاضا و اثرات تغییرات اقلیمی درشرایط بحران قرار دارند و گروهی هنوز به این مرحله نرسیده اند اما هر دو گروه باید برای موضوع بحران آب راهبردهای تعریف شده تدوین کنند.

وی افزود: مدیریت یکپارچه منابع آب، تعادل بخشی آبهای زیرزمینی، افزایش بهره وری آب، صرفه جویی و به کارگیری تکنولوژیهای به روز از جمله مواردی است که می تواند در جلوگیری از تنش های آبی موثر باشد.

شریعتمدار عنوان کرد: در سال 1993 اصطلاح آب مجازی مطرح شده است که می تواند به عنوان یک راهبرد تکمیلی در حل بحران آب به کار گرفته شود.

وی ادامه داد: مرکز مطالعات راهبردی آب در سال 92 کتاب تجارب آب مجازی راهکار واقعی برای حل بحران آب را ترجمه و منتشر کرده اند.

سرپرست مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق ایران با بیان اینکه این کنفرانس از حمایت وزارتخانه های متعدد، نخبگان دانشگاهی، فائو و سایر ذینفعان برخوردار است، اظهار کرد: انتظار برگزارکنندگان در درجه اول امکان سنجی آب مجازی در راستای مدیریت آب است .

شریعتمدار تصریح کرد: تعدادی از همکاران اقتصادی در حاشیه این کنفرانس مسوول شکار اطلاعات خواهند بود و باید کنفرانس به طور مستمر و ادواری در سایر کشورها برگزار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار