اولیا در فصل امتحانات باید به دانش آموزان خود بیش از پیش کمک کنند

گردهمایی روسا ونایب رئیسان انجمن اولیای مدارس شهرستان نیشابور در محل سالن تربیت کانون مهرتابان در روز ششم اردیبهشت ماه باموضوع تشریح فعالیت های پارلمان و برنامه های هفته معلم برگزارشد.

کد مطلب: ۶۱۷۷۴۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور در این گردهمایی با تاکید بر تاسی از قرآن و ائمه اطهار در تمامی کارها، گفت: ما باید در نگاه خود، بینش خود و رفتار خود به بهترین نحو تحول ایجاد کنیم و تغییر تنها قانون بشریت است.

سید جواد قوامی نژاد از زحمات روسا و نایب رییسان انجمن های مدارس تقدیر کرد و افزود: با حضور شما و تبادل تجربیات شمادر بخش انجمن اولیای مدارس امروز شاهد تحولات بسیار خوب در آموزش و پرورش هستیم.

وی نظم در جلسات را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: نظم باعث می شود در تمام مباحث پیشرفت کنیم.

سید جواد قوامی نژاد به مبحث امتحانات و اهمیت آن پرداخت و گفت: امسال امتحانات متقارن است با ماه مبارک رمضان و اگر اولیای دانش آموزان پیش بینی های لازم را در این زمینه مبذول نکرده و برای این موضوع برنامه ریزی نکنند ممکن است دانش آموزان با افت تحصیلی مواجه شود چراکه در طول تحصیل خود با چنین موضوعی مواجه نشده است.

مدیر آموزش و پرورش نیشابور افزود: ماباید با نظارت بیشتر، شرایط را برای آنها آماده کنیم و دانش آموزان را از همین اکنون برای روزهای امتحان آماده کنیم و این تجربه خاص می طلبد که برای این موضوع برنامه داشته باشیم و اقداماتی انجام داد که دانش آموزان متضرر نشوند.

قوامی نژاد به موضوع انتخابات پرداخت و گفت: چه بخواهیم و چه نخواهیم بخشی از گفتگوها و حرف های ما به موضوع انتخابات پرداخته می شود و همین گفتمان ها ممکن است به امتحانات لطمه بزند و برای این بخش نیز با مشاوران معلمان متخصصان روان شناسان وافرادی که صاحب تجربه هستند صحبت کرده و به بهترین نحو ممکن به آنها کمک کنیم.

این مقام مسوول اضافه کرد: در سال 92 قبولی های رشته پزشکی این شهرستان 92 نفر بوده است که در سال 95 به 66 نفر افزایش یافته است، از مجموع 27 نفر دارندگان معدل 20 امتحانات نهایی کل استان خراسان رضوی در سال 95 تعداد 14 نفر از نیشابور بوده است، کسب مقام های بی شمار کشوری و استانی در رشته های مختلف فرهنگی ، هنری و ورزشی و... نشات گرفته از دقت و برنامه ریزی ویژه است.

سید جواد قوامی نژاد در ادامه به موضوع سرویس های دانش آموزی پرداخت و خاطر نشان کرد: رییسان و نایب رییسان انجمن اولیای مدارس می توانند نقش بیشتری در سرویس های دانش آموزی داشته باشند و با نظارت بیشتر تخلفات احتمالی موجود در سرویس های مدارس به حداقل برسد و با کمک ایشان ارزیابی دقیق از سرویس های دانش آموزی انجام شود، سرویس دانش آموزی در رلستای آرامش، امنیت خاطر و رفاه مردم است و با اطلاعات دقیق از شرکت های سرویس دانش آموزی به تحلیل آنها خواهیم پرداخت.

وی درپایان گفت: امیدوارم در آزمون بزرگ در پیش رو به گونه ای حضور داشته باشیم که در جهان زبان زد باشیم و هرچقد رای ملت بیشتر باشد شخص انتخاب شده دارای مشروعیت و قدرت بیشتری خواهد بود و هم میزان مشارکت و هم تک رای ها بسیار مهم و حیاتی است.

در ادامه این گردهمایی، کمیسیون های پارلمان اولیای شهرستان به تشریح فعالیت خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار