گرگان رتبه اول حوزه پيشگيري ازآسيبهاي اجتماعي

ششمين جشنواره نوجوان سالم به ميزباني گرگان درسالن همايش اداره کل حفاظت محيط زيست استان گلستان برگزار گرديد.

کد مطلب: ۶۱۷۷۲۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از استان گلستان،در ابتدای مراسم کشیری مدیر آموزش و پرورش و ریاست دبیرخانه جشنواره فوق با تبریک مبعث رسول مکرم اسلام و عرض خیر مقدم حضور مدعوین حاضر در جلسه گفت: در این مرحله از جشنواره 663اثر توسط 14داور مورد بررسی و بازبینی قرار گرفت و در نهایت 143اثر به عنوان برگزیده مرحله استانی مورد تقدیر قرار می گیرند که از این تعداد 38نفر را همکاران تشکیل میدهند.

کشیری با اشاره به نتایج تفکیکی شهرستان ها نیز گفت : از میان 14شهرستان و با توجه به تعداد رتبه های برتر و امتیازات نهایی کسب شده شهرستان گرگان در جایگاه اول و شهرهای گنبد و کردکوی در رتبه دوم و سوم قرار گرفتند . مدیر آموزش و پرورش گرگان در پایان اظهار امیدواری کرد با تلاش و همت همکاران و آگاه سازی دانش آموزان در خصوص انواع آسیب های اجتماعی و راههای پیشگیری و مقابله ای آن جامعه ای سالم و بدون آسیب را در آینده شاهد باشیم .

از7519 اثر تولید شده در ششمین جشنواره نوجوان سالم استان گلستان663 اثر به دبیرخانه ششمین جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم راه یافت و در نهایت 143 اثر برگزیده و 564 نفر از فعالان و تسهیل گران عرصه پیشگیری تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

:محمد بهشتی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش با اشاره به الویت های آموزش و پرورش گلستان بخصوص در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی گفت : جشنواره نوجوان سالم با هدف ترويج شيوه هاي زندگي سالم و پيشگيري از رفتارهاي پرخطر و در راستای اجتماعی کردن امر پیشگیری از آسیب های اجتماعی و توسعه نهضت فرهنگی پیشگیری در محیط های آموزشی و با محوریت فعالیت های فرهنگی و هنری برگزار می گردد .

فعالیت های هنری با دونقش بسیار مهم در کاهش آسیب های اجتماعی اثرگذاری به سزایی دارد. یک نقش، ورود ابزار ‎ ‎ هنری به حوزه آسیب های اجتماعی که مخاطبان خاص خود را دارد و امید داریم که در سالهای آینده دیگر شاخه های هنری و فناوری و الکترونیکی هم به این جشنواره اضافه شوند تا مخاطبان بیشتری را تحت پوشش قرار دهد ونقش دیگر، نفوذ فعالیت های فرهنگی و هنری در سطح جامعه است تا شادی، نشاط و پویایی در جامعه تزریق شود..

معاون تربیت بدنی و سلامت: این جشنواره را بستر مناسبی برای ارائه راهکار ها و ایده ها همچنین معرفی برخی از روش های کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی عنوان نمود و گفت: جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم تجلیگاه اندیشه علمی ،ادبی و هنری دانش آموزان ،والدین و فرهنگیان در قالب اقدام عملی راهبردهای پیشگیری مدارس است. در ادامه بهشتی گزارش خبری از ششمین جشنواره نوجوان سالم عنوان و اذعان داشت بیش از7519 اثر در ششمین جشنواره نوجوان سالم و بخش های جنبی آن تولید شده که از این تعداد از 143 اثر برگزیده و 564 نفر فعالان و تسهیلگران عرصه پیشگیری تقدیر و تجلیل به عمل خواهد آمد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل گفت : از محور های کانونی ششمین جشنواره نوجوان سالم پیشگیری از گرایش به دخانیات،پیشگیری از گرایش به مصرف مواد و پیشگیری از گرایش به خشونت را می توان نام برد.

وی افزود:جشنواره در سه بخش خلاقیت های دانش آموزی ، ابتکارات مدرسه ای و پروژه های طرح مشارکت اجتماعی که با همکاری اداره کل بهزیستی استان انجام پذیرفته، برگزار شد. در بخش خلاقیت های دانش آموزی ، دانش آموزان آثار خود را درقالب های ایده پردازی،مقاله های پژوهشی،شعر،نقاشی،روزنامه دیواری،عکس،فیلم کوتاه،نرم افزار و چندرسانه ای ارائه نمودند.

در بخش ابتکارات مدرسه ای که با عنوان چهارمین جشنواره ابتکارات و خلاقیت های پیشگیری از آسیب های اجتماعی بود، مدارس و ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها آثار خود را درقالب الگوها و متون تدریس پیشگیری درکلاس های درس، منابع کمک آموزشی و فرهنگی پیشگیری همچنین پروژه های ابتکاری پیشگیری به دبیرخانه ها ارسال نمودند.

همچنین به منظور گسترش نهضت فرهنگی پیشگیری از آسیب های اجتماعی، یک بخش جنبی دردوره ابتدایی با محوریت و موضوع « چگونه ازخود مراقبت کنیم؟» دانش آموزان به تولید آثار پرداختند.

وی خاطر نشان کرد:امسال نیز جشنواره نوجوان سالم در 14 شهرستان برگزار شد و از مجموع 143 اثر برگزیده مرحله استانی ،40اثر به مرحله کشوری راه پیدا کردند،که اختتامیه جشنواره کشوری در تابستان 96 برگزار خواهد شد.

در این جشنواره تيمورينماینده معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ضمن خرسندی از حضور در جمع برگزیدگان ششمین جشنواره نوجوان سالم به ضرورت تداوم این نوع برنامه ها جهت تحقق نهضت فرهنگ پیشگیری و ترویج پیام های خود مراقبتی و بستر ساز ظهور اندیشه های خلاقانه ادبی و هنری در حوزه پیشگیری مباحثی را مطرح و سپس در ادامه پیام آقای دکتر مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش را قرائت نمود.

دراين جشنواره به طورويژه ازمديرآموزش وپرورش شهرستان گرگان بعنوان رتبه اول حوزه پيشگيري ازآسيبهاي اجتماعي باحضورنماينده وزارت آموزش وپرورش ومديرکل آموزش وپرورش استان گلستان تجليل شد.وهمچنين از از کلیه مقام آورندگان و از زحمات یکساله مدیران ،معاونین ،کارشناس ،کارشناس مسئولان و رابطین پیشگیری از آسیب های اجتماعی ادارات استان نیزقدرداني به عمل امد.

خاطر نشان می شود در این جشنواره مسئولین استانی و ستادی ، از جمله: محمدرضا وطنی مدیر کل آموزش و پرورش استان ،عبدالرضاچراغعلی مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری- آقای روحانی فر دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان غفاری مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری گلستان ،نصرا...کشيري مديرآموزش وپرورش شهرستان گرگان، بهرامی معاون اجتماعی و فرهنگی نیروی انتظامی استان ،متقی معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان،غریب مدیر فرهنگی معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان،دکتر امینایی مدیر واحد سلامت روان مدارس مرکز بهداشت استان ، خانم اسماعیلی نماینده اداره کل بهزیستی استان و اعضای کارگروه پیشگیری از آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار