نظم و انضباط مالی یکی از علل درآمدهاي اختصاصي درناحيه هفت است

درآمدهاي اختصاصي درناحيه هفت رشدبسيارچشمگيري داشته كه نشان ازنظم وانضباط مالي درطي چهارسال اخيردراموزش وپرورش وبه خصوص دراين ناحيه واستفاده از مديران باظرفيت وتوان ويژه دارد

کد مطلب: ۶۱۷۷۲۱
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، روز جمعه 8 اردیبهشت، جشن بزرگ ستارگان و افتخارآفرينان جشنوار ه هاى جوان و نوجوان خوارزمى، كنكور سراسرى، المپيادهاى علمى و مسابقات علمى، فنى و مهارتى و آزمو نهاى پيشرفت تحصيلى ناحیه 7، با حضور معاون استاندار و فرماندار مشهد، مدیرآموزش و پرورش ناحیه هفت مشهد مقدس، معاون آموزش متوسطه استان خراسان رضوی، مهندس شفق معاون پژوهش برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی استان در تالار ایثار - هتل ثامن برگزار شد.
"نوروزیان" فرماندار مشهد نیز درادامه این مراسم ضمن تاکید بر حضور حداکثری مردم به ویژه جوانان در انتخابات پیش روگفت: دانش آموزان ، جوانان ونوجوانان، سازندگان آینده کشور در تمامی حوزه ها هستند لذا توجه به آموزش وپرورش که تعلیم وآموزش آنها را بر عهده دارد بسیار حائز اهمیت است.در ادامه این همایش از 600 دانش آموز نخبه ناحیه 7 آموزش وپرورش با اهدای هدایایی تجلیل شد.
فرماندار مشهد در اين مراسم با قدردانى از توفيقات علمى و مهارتى دانش آموزان گفت: جاى خوشحالى است كه دانش آموزان خراسان رضوى در المپيادها و مسابقات علمى جايگاه ارزند هاى در كشور به دست آورد ه اند و می توانند با بهر ه گيرى از آموز ه هاى دينى و معنوى و بهر ه گيرى از قرآن كريم در عرصه علم و دانش نقش تأثيرگذارى داشته باشند.
محمدرحيم نوروزيان عنوان كرد: آموزش و پرورش خراسان رضوى يكى از دستگا ههاى سازنده و تأثيرگذار در جامعه است و تنها در ناحيه هفت بيش از 15 هزار مترمربع زيربناى آموزشى ايجاد كرده و 18 مدرسه را به مرحله بهر ه بردارى رسانيده است.
معاون استاندار و فرماندار مشهد با اشاره به سهم پنج درصدى ازعوارض شهردارى مصوب آموزش و پرورش گفت: تاكنون شهردارى مشهد نسبت به پرداخت سهم پنج درصدى آموزش و پرورش به اين دستگاه كه بيشترين سهم را در تعليم و تربيت آينده سازان كشور برعهده دارد اقدام نكرده است و اين حق دانش آموزان مشهد است كه بايد پرداخت شود در حالى كه شهردارى مشهد در اين رابطه نظر متفاوتى دارد.
نوروزيان با تأكيد بر اينكه آموزش و پرورش در انتخابات حضور فعالى دارد و عمده كارهاى انتخاباتى در بخشهاى نظارتى و هيئتهاى اجرايى را برعهده دارد، افزود: فرهنگيان از نيروهاى متعهد در جريان انتخابات هستند كه اميد است با شركت گسترده و باشكوه مردم در پاى صندو ق هاى رأى براى انتخاب رياست جمهورى و شوراهاى شهر و روستا انتخابات اثرگذار و پرشورى داشته باشيم.
فرماندار مشهد با اشاره به اينكه براى سهولت رأ ى گيرى 18 درصد به تعداد صندو قهاى رأى اضافه شده است افزود: در جايگا ه هاى اخذ رأى كه حضور مردم بيشتر باشد صندوق رأى در آن مكان افزايش خواهد يافت.
مدیرآموزش و پرورش ناحیه ۷ مشهد مقدس ضمن عرض خیر مقدم به تمامی دانش آموزان و اولیا و سرپرستان آنها مدیران مدارس گفت : من می‌دانم حلاوت و شیرینی که کسب این مقام دررتبه‌های برتر برای شما دارد، هیچ جایزه و هیچ هدیه و بزرگداشتی آن تأثیر را در کام شما، شاید نتواند ایجاد کند؛ اما ما به حکم وظیفه به عنوان متولیان امر آموزش و پرورش بر خود وظیفه دانستیم که شما را گرد هم بیاوریم و رسما و لفظا و حضورا، از شما که باعث افتخار ناحیه7 شده اید تشکر کنیم.
محمدرضا کمالی با اشاره به حضور نمایندگان اولیاء دانش آموزان در این جشن گفت: من به ویژه از شما که میهمانان ویژه ما هستید تشکر می کنم به خاطر داشتن فرزندان نیکو خصالی که تربیت کردید نیز به شما تبریک عرض می کنم
مدیر آموزش و پرورش ناحیه هفت با تاکید بر اینکه پیامبر رحمت (ص) افتخارش این بود که می فرمود: "انی بعثت معلما" افزود: ارزش معلمی و ارزش تعلیم و تربیت و ارزش علم و دانش و فراگیری را در کلام پیامبر رحمت می بینیم.
وی در ادامه با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان تنها نقشه پیش رو در آموزش و پرورش گفت: مسائل زیادی در این سند مطرح شده است که من به یک مورد از آن اشاره می کنم، و آن هم ساحت های آموزشی و تربیتی است.
وی اذعان داشت : برای اینکه ما بتوانیم فارغ التحصیلان خوبی تحویل جامعه بدهیم تا در آینده چرخ های این نظام مقدس را به چرخش در آورند باید به موفقیت در شش ساحت تربیتی، در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان توجه کنیم.
ساحت دینی و اخلاقی: باید دانش آموزان و فارغ التحصیلان به لحاظ تعهد، انسانهای متعهد و مسئولیت‌پذیر باشند انسان هایی با اخلاق و انسانهایی دین‌مدار که اجتماع بتوانند ۱۰۰% به آنها اعتماد کند.
تربیت سیاسی و اجتماعی : کسانی که قرار است در آینده جایگاه هایی را در نظام به تصرف در آورده و در اختیار بگیرند و به این نظام خدمت کنند باید به لحاظ سیاسی و اجتماعی هم تربیت شده باشند ما اکنون در برهه ی خاصی هستیم، خیلی از شماها امسال حق رای و حق تصمیم گیری دارید و یکی از این جایگاه هایی که باید آموزش و پرورش به آن بپردازد تا شما در شرایط حساس و زمان‌های حساس بتوانید انتخاب کنید، همین تربیت سیاسی و اجتماعی است؛ آنجایی که شما برای پارلمان های دانش آموزی شوراهای دانش آموزی به پای صندوق های رای حاضر می‌شوید یا خودتان را به عنوان منتخب عرضه می‌کنید،در حال تمرین هستید برای قرار گرفتن در این زمان حساس و معین یعنی در ۲۹ اردیبهشت ماه 13۹۶؛ اما اگر ما توانسته باشیم وظیفه خودمان را به درستی انجام بدهیم، حتماً شما هم تصمیم گیری و انتخاب خوبی را خواهید داشت.
تربیت هنری و زیبایی شناسی: به خاطره همین تربیتی هنری و زیبایی شناسی است که آموزش و پرورش به تمام هنرهای آوایی، نقاشی، طراحی، تجسمی و... توجه می‌کند؛ ما همین اخیرا جشنواره مسابقات فرهنگی هنری را داشتیم که مبین ساحت هنری و زیبایی شناسی است، تربیت اقتصادی هم همینطور؛ علمی و فناوری هم همین طور است؛ اگر بخواهیم در آینده با خیال راحت جامعه را در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم و شما هم با خیال آسوده به کنترل و اداره این نظام مقدس بپردازید باید در تمام این ساحت های تربیتی انشاالله به درستی و خوبی تربیت شده باشید و این انجام نمی‌شود مگر اینکه ما هم به عنوان متولیان امر آموزش و پرورش و معلمان و دبیران شما هم تمام ساحتی باشند یعنی من به عنوان دبیر ریاضی وقتی سر کلاس می روم توجه به تربیت دینی و اخلاقی هم داشته باشم توجه به تربیت هنری و زیباشناسی هم داشته باشم اگر یک معلم فیزیک یک معلم زیست شناسی و ... در تدریس شان و در انتقال مطلب شان از ساحت هنری و زیبایی شناسی استفاده کنند خوب مسلما انتقال مطلب بهتر رخ می‌دهد و بهترین اتفاق می افتد.
"محمد رضا کمالی" با اشاره به موفقیت های دانش آموزان نخبه این ناحیه گفت : کسب سه رتبه اول استانی در رشته ریاضی، رتبه اول ودوم استانی دررشته زبان وادبیات فارسی، رتبه اول المپیاداستانی در رشته علوم تجربی و رتبه اول استانی جشنواره خوارزمی در8رشته از جمله موفقیت های دانش آموزان مقطع دبیرستان دوره اول آموزش وپرورش ناحیه 7مشهد بوده است.
وی افزود: همچنین کسب رتبه اول آزمون پیشرفت تحصیلی درگروه مدارس عادی و کسب رتبه اول کشوری آزمون مدارس سمپاد پایه دهم انسانی توسط دانش آموزان فرزانگان، از دیگر موفقیت های دانش آموزان این ناحیه بوده است.کمالی به رتبه های برتر هنرستان های کاردانش وفنی وحرفه ای دانش آموزان ناحیه 7 اشاره واظهارکرد: کسب رتبه های سوم وچهارم کشوری المپیاد فرش ،کسب رتبه های زیر 100کنکورسال 95 توسط 35نفر از هنرجویان وراه یابی 8نفر از هنرجویان رشته کاردانش به مرحله کشوری" ریاضی پژوهان جوان" ازتوفیقات دانش آموزان هنرستان وفنی وحرفه ای ناحیه 7است.
محمدرضا کمالی در پایان با تشکر از تمامی همکاران اداری و مدیران و سرپرستان و دانش آموزان عزیز که در تلاش بودند برای برگزاری چنین جشن باشکوهی تقدیر و سپاسگزاری کرد و به خصوص از حوزه معاونت متوسطه که تلاش نمودند تقدیر کرد
معاون متوسطه آموزش وپرورش استان گفت : آموزش وپرورش استان همیشه در رشته های مختلف علمی، آموزشی،فرهنگی ، هنری وورزشی حائز رتبه های برتر کشوری بوده است.
"رضا صابری تولایی" صبح امروز در مراسم تقدیر از دانش آموزان نخبه وبرترین های کنکور، المپیاد وجشنواره های علمی ناحیه 7 آموزش وپرورش مشهد افزود: دانش آموزان استان همواره در رشته ها، مسابقات وجشنواره ها، درحوزه های فنی و حرفه ای و کاردانش، درمسابقات علمی کاربردی، مسابقات، فرهنگی، قرآنی، آزمایشگاهی، کنکور والمپیادها جزو برترین های کشور بوده وهستند که این امر نشان دهنده ظرفیت ها وتوانایی علمی وآموزشی استان است.وی اضافه کرد: این رتبه ها وافتخارات به دست نیامده مگر با تلاش دانش آموزان، معلمان واولیای آن ها که باید به آن ارج نهاد.
وی به بحث هدایت تحصیلی دانش آموزان در انتخاب رشته آن ها اشاره کرد وگفت: یکی از انتخاب های مهم برای دانش آموزان انتخاب رشته مناسب است که در شغل آینده آنان تاثیر زیادی دارد لذا به دانش آموزان توصیه می شود که با کمک ومشورت مسئولان بر اساس توانمندی واستعداد های خود رشته مناسب را انتخاب کنند تا دچار مشکل نشوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار