امام جمعه اسلامشهر :

ضرورت توجه بیشتر دولت به حل معضل بیکاری در جامعه اسلامی

امام جمعه اسلامشهر گفت: یکی از مشکلات کشور بیکاری میباشدو طبق آمار رقم بیکاران کشور بسیار زیاد است واین برای یک کشور اسلامی ننگ و عار است ومسئولین باید برای رفع بیکاری تلاش کنند.

کد مطلب: ۶۱۷۶۲۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگارپانا شهرستانهای تهران ، حجت الاسلام محمدعلی نوروزی در خطبه های نماز جمعه اسلامشهر در مصلی شهرستان با اشاره سالروز بعثت پیامبر اکرم (ص) گفت: ویژگی های پیامبر به عنوان یک پیامبر آخرالزمان در کتب اهل کتاب آمده بود، پیامبری که دین و آیین او شرق و غرب عالم را فرا خواهد گرفت و دین اوبر همه آیین ها غلبه خواهد کرد .

امام جمعه اسلامشهر اظهار داشت : یکی از اصحاب حضرت علی (ع) از ایشان سوال کرد که برترین عمل در نزد شماچیست؟ که حضرت پاسخ دادند: تقوا وقرآن کریم نیز می فرماید گرامی ترین شما نزد خداوند کسانی هستند که تقوایشان بیشتر است .

وی گفت: امروز اولین روز ماه شعبان است ، شعبان ماه پیامبر اکرم (ص) و رمضان ماه خداوند است و دو ماه رجب و شعبان مقدمه ای برای ورود به ماه خداست .

اینده ولی فقیه در اسلامشهر تصریح کرد:ماه شعبان اعمال زیادی دارد یکی از اعمال این ماه، روزه گرفتن است و توصیه شده که اگر کسی توانست همه این ماه را روزه بگیرد و به ماه رمضان وصل کند و اگر نشد سه روز و اگر آن هم نشد یک روز را به قصد قربت روزه بگیرد .

وی اضافه کرد:دومین عمل در این ماه که خیلی سفارش شده، استغفار است ، توصیه شده که انسان روزی ۱۰۰ مرتبه ذکر اَستَغفِرُاللهَ وَ اَسئَلُهُ الٌتَوبَهَ بگویدو در این ماه همچنین به صدقه دادن و صلوات بر محمد و آل محمد توصیه شده و اگر سوال شود که کدام ماه بهار صلوات بر محمد و آل محمد(ص) است بر اساس احادیث باید گفت: ماه مبارک شعبان.

خطیب نماز جمعه اسلامشهر ضمن تبریک ولادت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع)، امام سجاد (ع) و حضرت مهدی (عج) خاطر نشان کرد:منتظران حضرت مهدی (عج) باید خودشان را برای بزرگداشت این روز آماده کنندو انشاالله نشانه های منتظران هم در وجودشان هست که باید شکر پروردگار عالم را بجا بیاورندو اگر نیست این نشانه های منتظر حضرت مهدی (عج) بودن را بایددر خودمان بجا بیاوریم .

وی در ادامه با اشاره به یازدهم اردیبهشت ، روز جهانی کارگر بیان کرد: در دین اسلام کار عبادت است، کار برای اداره زندگی، خانواده و کشور اسلامی به منزله ی جهاد فی سبیل الله است و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیز امسال را سال اقتصاد مقامتی تولید و اشتغال نام گذاشتند وهمه پیامبران الهی کار تولیدی داشتند .

وی تصریح کرد:پیامبر اکرم (ص)کار و کار کردن را دوست می داشتند، ایشان اجیر شدن برای دیگران را عار نمی دانستندو کارهایی مانند چوپانی، تجارت برای دیگران و باغداری می کردند .

حجت الاسلام نوروزی با بیان اینکه یکی از مشکلات کشور بیکاری است خاطر نشان کرد:در یکی از نشریات آمده بود که هفت میلیون بیکار وجود دارد، این برای یک کشور اسلامی ننگ و عار است مسئولین باید برای رفع بیکاری تلاش کنند .

وی بیان کرد: یکی از دلایل بیکاری جوانان این است که همه می خواهند بعد از چند سال درس خواندن پشت میز بنشینند اما این کشور این مقدار میز ندارد چه اشکالی دارد انسان با مدرک دیپلم یا فوق دیپلم شاگرد بنا باشد و یا گچ کاری کند؟ همه نباید پشت میز بنشینند این برای ما یک نقیصه است .

امام جمعه اسلامشهر اظهار داشت: در کشور مظلوم سوریه ارتش و مردمش با گروه های تروریستی می جنگند و الحمدلله پیروزی های بسیاری هم بدست آوردند، اما در عین حال هر وقت ارتش و مردم سوریه در جبهه ها پیروزی بدست می آوردند دو کار انجام می شود یکی اینکه تروریست ها مردم عادی ،زنان و کودکان را مورد هجوم قرار می دهند .

وی ادامه داد: دیگری آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند که از یک گوشه ای به سوریه حمله می کنند در هفته های اخیر هم حمله آمریکا را شاهد بودیم و در یکی دو روز گذشته نیز حمله رژیم منفور صهیونیستی به فرودگاه و ارتش سوریه را شاهد بودیم .

امام جمعه اسلامشهر تاکید کرد: این ها نمی خواهند داعش و تروریست ها از بین بروند آمریکا دروغ می گوید که قصد دارد در عراق و سوریه با تروریست ها بجنگد، این ها تروریست ها را نگه می دارند و تقویت می کنند .

/خبرنگار: امیر غلامی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار