تا کنون 13 برنامه از مراحل 19گانه پيش بيني شده انتخابات انجام شده است

سرپرست معاونت سياسي و اجتماعي فرمانداري همدان گفت: تا کنون 13 برنامه از مراحل 19 گانه پيش بيني شده انتخابات انجام شده است.

کد مطلب: ۶۱۷۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا همدان، علي اصغر ناظري پور در نشست آموزشي و توجيهي نمايندگان فرماندار در شعب اخذ راي گفت : انتخابات امري ملي و بر پايه قانون اساسي است و اداره کشور از طريق انتخابات انجام مي شود.

وي با بيان اينکه پايه و اساس انقلاب اسلامي نيز بر مبناي خواست مردم شکل گرفت،افزود: خواستي که از باورهاي عميق مردم و اعتقادات آنها سرچشمه مي گرفت نفي ديکتاتوري و استبداد و مشارکت در اخذ تصميمات مهم و سهيم شدن درسرنوشت کشور بود.

سرپرست معاونت سياسي و اجتماعي فرمانداري همدان انتخابات عامل موثر در امنيت ملي برشمرد و تصريح کرد: انتخابات ضمن افزايش وحدت و انسجام ملي مشروعيت نظام را در عرصه بين المللي ارتقاء مي دهد که منجر به افزايش اقتدار و قدرت چانه زني نظام خواهد شد.

ناظري پور برگزاري انتخابات را فرايندي دانست که بايد در پروسه زماني مشخص و در چارچوب قوانين و دستورالعملها انجام شود و افزود : اهميت انتخابات ايجاب مي کند که فرايندهاي ان بسيار دقيق و با نظارت نهادهاي مستقلي چون شوراي نگهبان و مجلس شوراي اسلامي انجام شود.

وي انتخابات را مکانيسمي براي انتقال قدرت بيان کرد و گفت : در انتخابات موضوع انتقال قدرت به صورت مسالمت آميز و با دخالت مردم انجام مي شود که امروزه در همه جوامع از اين مکانيسم بهره مي برند.

رئيس ستاد انتخابات شهرستان همدان افزود : انتخابات و مشورت در نظام ما ريشه در تعاليم اسلامي و قرآن دارد فلذا از اين حيث داري قداست و حرمت است.

علي اصغر ناظري پور با بيان اينکه تا کنون 13 برنامه از مراحل 19 گانه پيش بيني شده انتخابات انجام شده است يادآور شد : فرايند انتخابات از 25 اسفند آغاز شده و با همکاري هياتهاي نظارت شوراي نگهبان و مجلس شوراي اسلامي همه امور انتخابات در کمال آرامش و موعد مقرر به انجام رسيده است.

وي افزود : کاري پر حجم و با فشار بالا در روز اخذ راي پيش روي عوامل اجرايي انتخابات است که به چند مرحله قبل از آغاز راي گيري و تحويل صندوق، راي گيري تا پايان زمان تعيين شده و نهايتا شمارش و تحويل صندوق تقسيم مي شود.

سرپرست معاونت سياسي و اجتماعي فرمانداري همدان تاکيد کرد : بار اين مسئوليت بر عهده شما مجريان انتخابات است که بايد همه توان و همت خود را بکار ببنديد تا اين امور در کمال صحت،دقت و مطابق قوانين انجام شود.

در ادامه اين نشست مباحث آموزشي و توجيهي ويژه نمايندگان فرماندار در شعب اخذ راي سطح شهرستان همدان توسط کارشناس آموزش انتخابات استانداري و مسئول حراست فرمانداري به حاضران ارايه شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار