فرماندار گچساران خبر داد:

هزینه 651 میلیارد ریالی دولت تدبیر و امید در بخش آب و فاضلاب گچساران

فرماندار گچساران گفت: بیش از 651 میلیارد و 884 میلیون ریال در دولت تدبیر و امید در حوزه آب و فاضلاب این شهرستان هزینه انجام شده است.

کد مطلب: ۶۱۷۴۲۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از کهگیلویه و بویراحمد، عبدالرحیم رحیمی گفت: این میزان اعتبار در زمینه رینگ مخازن، اصلاح آب‌رسانی خطوط اصلی آب‌رسانی، تعمیرات و بازسازی و بخش فاضلاب دوگنبدان هزینه شد.
وی بیان کرد: 130 میلیارد ریال از این میزان اعتبارات در بخش فاضلاب و 259 میلیارد و 234 میلیون ریال در زمینه تصفیه خانه فاضلاب و 100 میلیارد ریال در طرح رینگ مخازن هزینه شد.
رحیمی ابراز کرد: طرح آب‌رسانی به مرکز شهر دوگنبدان، شهرک نفت و تپه آفتابگردان با اعتباری بیش از 14 میلیارد و 650 میلیون ریال در این دولت اجرا شد.
وی تعمیر و بازسازی ایستگاه خیرآباد با اعتباری بیش از 100 میلیارد ریال را از دیگر طرح‌های اجرا شده اعلام کرد و گفت: 44 میلیارد و 500 میلیون ریال برای اصلاح آب‌رسانی خطوط اصلی کارکنان، منطقه باغ انار فردوس و سه‌راهی کارکنان، خطوط اصلی بخشی از پانصد دستگاه، مرکز شهر و رزمندگان در دولت یازدهم هزینه شد.
وی فاضلاب دوگنبدان را یکی از طرح‌های مهم اجرا شده دولت یازدهم در این شهرستان اعلام کرد و گفت: عملیات اجرایی پروژه فاضلاب شهر دوگنبدان در سال 81 آغاز شد اما تا سال 86 به دلیل کمبود اعتبار راکد بود.
فرماندار گچساران گفت: این طرح تا سال 93 تنها 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشت که هم اکنون فاز اول و دوم این طرح تکمیل شده است.
وی بیان کرد: بیش از 280 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای فاز اول تصفیه خانه فاضلاب دوگنبدان هزینه شده است.
رحیمی میزان اعتبار سرمایه گذاری شده در فاز دوم این طرح را 130 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: فاز دوم این طرح آماده بهره‌برداری است.
فرماندار گچساران گفت: با بهره برداری کامل از این طرح 110 هزار نفر از جمعیت شهر دوگنبدان از خدمات سیستم بهداشتی فاضلاب بهره‌مند خواهند شد.
وی با بیان اینکه بیش از 100 میلیارد ریال در دولت یازدهم برای رینگ مخازن شهر دوگنبدان هزینه شد گفت: این طرح ملی در نیمه اول سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
فرماندار گچساران گفت: هم اکنون آب شهرک فرهنگیان، کوی کارکنان، سه راهی، محله لبنان و رزمندگان از سد کوثر تأمین می‌شود.
رحیمی تصریح کرد: با اجرای این طرح 400 لیتر آب در ثانیه برای شهر دوگنبدان تأمین خواهد شد.
وی ابراز کرد: احداث این طرح، آب آشامیدنی شهر 110 هزار نفری دوگنبدان و 22 روستای در مسیر اتصال رینگ مخازن آب سد کوثر تا چهار بیشه را تأمین خواهد کرد.
شهرستان 120 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
25 درصد شهر گچساران زیر پوشش شبکه فاضلاب هستند و بیش از 6 هزار انشعاب فاضلاب در سطح شهر دوگنبدان وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار