استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت:

پیشبرد اهداف علمی فقه و حقوق شهروندی ضروری بود

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: راه اندازی و فعالیت انجمن علمی فقه و حقوق شهروندی برای پیشبرد اهداف علمی فقه و حقوق شهروندی در سطح ملی و این استان ضروری بود.

کد مطلب: ۶۱۷۳۸۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از کهگیلویه و بویراحمد، سیدموسی خادمی در جلسه انجمن علمی فقه و حقوق شهروندی به اهمیت شکل گیری و فعالیت این انجمن اشاره کرد و افزود: مرکز کشوری این انجمن در شهر یاسوج تاسیس شده است و شعب آن پس از موافقت کمیسیون انجمن های علمی می تواند در هر منطقه از کشور تشکیل شود.
استاندار اظهار داشت: انجمن علمی فقه و حقوق شهروندی در راستای توسعه مباحث تخصصی فقه و حقوق، تقویت و گسترش نظریه پردازی و آزاداندیشی با تاکیدی که بر آموزه‌ های دینی دارد با بهره‌ برداری بهینه از ظرفیت‌ های موجود می تواند درتقویت ارتباط بین حوزه و دانشگاه نقش موثر و سازنده ای ایفا کند.
خادمی با اشاره به اینکه، انجمن علمی فقه و حقوق شهروندی یک موسسه غیرانتفاعی است و یک تشکل غیرسیاسی می باشد و ملزم به رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران است، بیان کرد: این انجمن تخصصی برای پیشبرد اهداف علمی فقه و حقوق شهروندی از کمیسیون انجمن‌ های علمی وزارت علوم مجوز خود را دریافت کرده است.
به گفته استاندار، همکاری با نهادهای اجرایی، علمی و پژوهشی و ارزیابی و بازنگری در اجرای طرح ها و برنامه های مربوط به امور آموزش و پژوهش در زمینه های علمی از موضوع فعالیت این انجمن مطرح شده است.
خادمی، انجام تحقیقات علمی و فرهنگی در سطح ملی و بین المللی با محققان و متخصصین که به گونه ای با علم فقه و مبانی حقوق اسلامی و حقوق سر و کار دارند، ترغیب و تشویق پژوهشگران و تجلیل از محققان و استادان ممتاز، ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی و فنی و برگزاری گردهمایی علمی در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی از دیگر وظایف مهم این انجمن بیان شده است.
در این نشست کارت افتخاری حقوق شهروندی از سوی مسئول این انجمن به جهت تلاش و پیگیری برای تاسیس و راه اندازی این انجمن در استان به خادمی استاندار اهداء شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار