دادستان قزوین:

باید از شبکه های مجازی به صورت صحیح استفاده شود

دادستان قزوین گفت: امروزه با پدیده نوظهور شبکه های مجازی روبرویم، استفاده های نامتعارف از این شبکه ها آسیب جدی برای نوجوانان ما محسوب می شود، باید درست استفاده کردن از این شبکه ها مد نظر باشد.

کد مطلب: ۶۱۷۳۳۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا از استان قزوین، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در اختتامیه ششمین جشنواره نوجوان سالم اظهار داشت: عید مبعث عید بزرگی بود، پیامبر اکرم(ص) در سرزمینی مبعوث شد که سراسر جاهلیت بود، امروز ما به رفتار و گفتار پیامبر نیازمندیم، رفتار و گفتارمان را به رفتار و گفتار پیامبر نزدیک کنیم و الگو بگیریم.

وی افزود: دوره نوجوانی دوره حساسی است مهمترین و حساس ترین دوره ای که امروز دانشمندان به آن قائل اند این دوره است، این دوره با پدیده های نوظهوری مواجهه است، امروز حفظ و تربیت نوجوانی قدری با گذشته ها متفاوت است، نوجوان امروز ممکن است برخی از رفتارهای پرخطر را تجربه کند، لذا باید آنها را با آسیب های اجتماعی و رفتارهای پرخطر آشنا کرد.

دادستان استان قزوین اضافه کرد: امروز با چند مصداق در این حوزه مواجهه ایم که آینده نوجوان را به خطر می اندازد، سوء مصرف مواد مخدر آینده نوجوانان را به خطر انداخته است، انحرافات جنسی، آمارهای خودکشی نوجوانان، فرار از مدرسه و منزل از جمله رفتارهای پرخطری هستند که معضلات اجتماعی می باشند و تهدیدی برای جامعه ما محسوب می شوند.

صادقی نیارکی خاطر نشان کرد: رفتارهای پرخطر هزینه های سنگینی بر بودجه کشور تحمیل می کند، مطالعه کتب مفید در این حوزه می تواند نقش مؤثری در بحث پیشگیری از رفتارهای پرخطر داشته باشد، امروزه با پدیده نوظهور شبکه های مجازی روبرویم، استفاده های نامتعارف از این شبکه ها آسیب جدی برای نوجوانان ما محسوب می شود، باید درست استفاده کردن از این شبکه ها مد نظر باشد.

ایشان تصریح کرد: خانواده ها می توانند کمک بسیار زیادی در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و رفتارهای پرخطر داشته باشند، با کنترل و نظارت منطقی می توانند کمک زیادی داشته باشند، معلمین و فرهنگیان نیز آسیب های اجتماعی را جدی بگیرند و می توانند کمک شایانی در این زمینه داشته باشند.

دادستان استان قزوین در ادامه گفت: آسیب های اجتماعی نسل نوجوان و جوان ما را تهدید می کند، معلمین نقش بسزایی در تربیت دانش آموزان دارند، آموزش و پرورش جای تعلیم و تربیت است، جایی است که خانواده ها با طیب خاطر فرزندان خود را به این نهاد مقدس می سپارند.

صادقی نیارکی تأکید کرد: ۸۰۰ شبکه رسمی در دنیا برای کشورهای اسلامی و در حال توسعه در حال تبلیع استفاده از مواد مخدر هستند، و این یک خطر بزرگ هست، باید تمام توان و تلاش خود را در تربیت صحیح نوجوانان داشته باشیم دشمن در کمین این عزیزان است، امروز نیاز دانش آموز جلوگیری از آسیب هاست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار