پرورش ماهی در نهاوند عرصه‌ای مناسب برای تولید و اشتغال است

شهرستان نهاوند با تولید بیش از 50 درصد از گوشت ماهی استان همدان و در اختیار داشتن بازار تکثیر و تولید بچه ماهی، ظرفیت بسیار مناسبی برای ایجاد اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی در این زمینه را دارد.

کد مطلب: ۶۱۷۳۰۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا همدان، اقتصاد مقاومتی که به ظرفیت‌های داخلی و بومی هر منطقه به‌عنوان محرک تولید و اشتغال توجه دارد و نسخه نجات‌دهنده اقتصاد کشور است، چندین سال است که به‌عنوان راهبرد کشورمان برای رونق تولید و اشتغال تبدیل‌شده است و در نام‌گذاری سال‌ها توسط مقام معظم رهبری نیز بر تحقق آن تأکید شده است.

این مدل اقتصادی که درون‌گرا و برون‌نگر است به ظرفیت‌های بومی هر منطقه با توجه به استعدادهای طبیعی نگاه ویژه‌ای دارد که توجه به این موضوع و حمایت‌های مسئولان مربوطه بسیاری از مشکلات اشتغال و بیکاری را حل می‌کند.

شهرستان نهاوند که به گفته مسئولان دارای چندین هزار جوان بیکار است و از داشتن کارخانه‌های صنعتی و بزرگ نیز محروم است دارای استعدادهای طبیعی و منطقه‌ای بسیار مناسبی برای تولید و اشتغال است که می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب و اختصاص اعتبارات و تسهیلات تعداد قابل‌توجهی از این خیل عظیم بیکاران را وارد بازار اشتغال کرد.

وجود سراب‌های خروشان و آب‌های زیاد نسبت به خیلی از مناطق کشور ازجمله ظرفیت‌ها وبرتری های طبیعی نهاوند است که بهره‌مندی از این پتانسیل‌ها راهگشا است.

یکی از عرصه‌هایی که در نهاوند می‌شود بر روی میزان اشتغال و ارزآوری آن برنامه‌ریزی کرد، پرورش ماهی و تولید و تکثیر انواع ماهیان سرد آبی و گرم آبی است.

این شهرستان هم‌اکنون بیش از 50 درصد تولید گوشت ماهی استان همدان را به خود اختصاص داده است و 100 درصد تخم چشم زده ماهی استان همدان را نیز تأمین می‌کند که این آمارها نشان‌دهنده ظرفیت بسیار فراوان در این زمینه است.

احمد باقری رئیس اداره جهاد کشاورزی نهاوند در این مورد می‌گوید: در این شهرستان در حالت کلی 64 واحد پرورش ماهی گرم آبی و سرد آبی فعالیت می‌کنند که بیش از 11 درصد از کل استخرهای استان همدان را شامل می‌شوند و سالانه بیش از 2هزارو700 تن ظرفیت تولید دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار