اولویت های راهبردی اموزش و پرورش باید به گفتمان تبدیل شود

جلسه هم اندیشی معاونین اموزش ابتدایی ادارات استان خراسان رضوی با حضور مدیر کل اموزش و پرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۶۱۷۲۸۹
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا ازخراسان رضوی، علیرضا کاظمی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با تبریک ایام شعبانیه و هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: اموزش ابتدایی از مناظر مختلف دارای اهمیت است و بیشترین حضور اولیا در آموزش و پرورش در این مقطع صورت می گیرد و همچنین شکل گیری تعلیم و تربیت تمام ساحتی در این دوران شکل می گیرد.
وی با توجه به نزدیکی انتخابات اظهار کرد: انتخابات یکی از نقاط عطف جمهوری اسلامی است وانتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری وشورا ها ازاهمیت زیادی برخوردار است . حضور گسترده مردم اتفاقات خوبی را برای جمهوری اسلامی رقم می زند و تمام فرهنگیان باید کمک نمایند تا انتخابات با شور و شوق خاصی برگزار شود .
علیرضا کاظمی افزود: یکی از اشکالات نظام تعلیم و تربیت شکاف بین گفتمان علمی و عملی است و در اموزش ابتدایی این شکاف به خوبی مشهود است و نقش ابتدایی در حوزه تربیت های تمام ساحتی بسیار مهم است و باید توجه اساسی به امقطه ابتدایی گردد
مدیرکل آموزش و پرورش منابع انسانی را یکی از چالش های نظام آموزش و پرورش خواند و گفت: نظام آموزش و پرورش دارای چالش های است که یکی از اساسی ترین آن ها منابع انسانی به صورت کیفی و کمی است که این مسله با توجه وبه تغییرات و گستردگی نیاز به برنامه ریزی در سه بخش کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت دارد.
وی افزود:داشتن یک برنامه علمی و واقعی بسیار کمک می کند که به اهداف نظام تعلیم و تربیت دست یابیم.ادارات استان باید با توجه تحلیل خود از شرایط موجود به امکانات به برنامه ریزی بپردازند و برنامه ها باید بر مبنای شاخص ها باشد و وظیفه اصلی ادارات استان اجرای شاخص ها است وادارات با برنامه ریزی درست ،دقیق و منسجم می توانند اولویت های راهبردی و برنامه عملیاتی خود را شناسایی کنند و آن هارا ارتقا دهند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار