حسینی شاهرودی مطرح کرد:

کاهش ساخت‌وساز مسکن با اخذ مالیات از خانه‌های خالی

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به موضوع اخذ مالیات از خانه های خالی و تاثیر آن بر کاهش میزان ساخت و ساز مسکن گفت : با این شیوه دیگر کسی رغبتی برای ساخت و ساز خانه نخواهد داشت.

کد مطلب: ۶۱۷۲۷۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از شاهرود، سیدحسن حسینی شاهرودی با اشاره به وضعیت فعلی بازار مسکن به ویژه در بخش اجاره بها، گفت: باید سازوکاری برای ساماندهی بازار مسکن در این بخش اتخاذ شود تا به این ترتیب تعدیل نرخ ها را شاهد باشیم.

وی، با بیان اینکه با اخذ مالیات از خانه های خالی میزان ساخت و ساز مسکن کاهش خواهد یافت، گفت: با این شیوه دیگر کسی رغبتی برای ساخت خانه نخواهد داشت، زیرا ترس از پرداخت مالیات تا زمان عرضه مسکن به بازار آن ها را از این کار باز می دارد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: باید سازوکاری در دستور کار قرار بگیرد که سرمایه گذار تشویق به امر ساخت و ساز شود در غیر این صورت تقاضا بر عرضه پیشی گرفته و رونقی در این بازار شاهد نخواهیم بود.

حسینی شاهرودی با بیان اینکه اخذ مالیات از خانه های خالی همچنین می تواند بهترین اهرم برای تنظیم بازار عرضه و تقاضای مسکن باشد، افزود: با عرضه مسکن در بازار، قیمت های بالا لحاظ شده در بخش اجاره بها شکسته می شود .

وی با تاکید بر اینکه باید کاهش نرخ اجاره بها در دستور کار باشد، تصریح کرد: اخذ مالیات برخانه های خالی ، شاید نتواند در شرایط کلی بازار مسکن موثر باشد، اما در بحث رهن و اجاره می تواند تاثیرات مثبتی داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار