اولین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی خراسان شمالی برگزارشد

اولین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تقدیر از 75 دانش آموز خراسان شمالی برگزارشد.

کد مطلب: ۶۱۷۲۱۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا خراسان شمالی، براتعلی حاتمی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در اولین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی گفت: ۲ هزاراثردانش آموزی در ۱۰ موضوع ورشته به کمیته داوری شهرستانها ارسال شد که ۷۰۰ اثر به کمیته استانی ارسال و از ۷۵ نفرازدانش آموزان تقدیرشد.

وی افزود: ازاین تعداد ۴۱ اثر به وزارت خانه ارسال شده است.

حاتمی اظهارداشت: درطرح سفیران سلامت دانش آموزی سال جاری ۱۶ هزارنفرشرکت کردند که این رقم در سال گذشته ۳ هزارو ۴۰۰ نفربود .

وی در ادامه خطاب به دانش آموزانی که به عنوان سفیران سلامت انتخاب شده اند گفت: باید فرهنگ سلامت را در جامعه نهادینه کنید و مراقب سلامتی خود و دوستانتان در محیط مدرسه و جامه باشید.

وی اظهارداشت: بنابراین فرهنگ سلامت باید توسط دانش آموزان از کف مدرسه نهادینه شود که در نهادینه کردن این فرهنگ خانواده ها نیزنقش مهمی دارند .

حاتمی با اشاره به اینکه ، نباید ازسلامت به درمان برسیم، خاطرنشان کرد: در حوزه معاون تربیت بدنی و سلامت ، حوزه سلامت مهمترین و اصلی ترین حوزه است و باید درراس امور برنامه ها قرارگیرد .

در ادامه محمد تقی ایرانی معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی با اشاره اینکه ؛ مقام معظم رهبری در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی تأکید جدی دارند گفت: در سال گدشته ، در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی از جمله کنترل خشم، طلاق، حاشیه نشینی، اعتیاد و خانواده های بی سرپرست فعالیت های خوبی در استان انجام شد ه است.

ایرانی افزود: براساس این برنامه ها ، آسیب های اجتماعی در استان وبه ویژه درحاشیه شهرها کاهش پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: در حوزه سلامت ، حداقل 10 میلیون حاشیه نشین شهرهای کشور از بیمه سلامت و رایگان برخوردار هستند که با پرداخت کم ترین هزینه ها می توانند از خدمات پزشکی استفاده کنند .

معاون سیاسی و امنیتی استانداری در ادامه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا گفت: با ایجاد فضای با نشاط سیاسی زمینه حضورحداکثری مردم پای صندوق های رای را فراهم و برای احیای گفتمان رهبری و امام راحل و خون شهدا و ناامیدی دشمنان قسم خورده و استکبار تلاش خواهیم کرد.

وی افزود: درشرایطی که امروز در منطقه وجهان وجود دارد باید با حساسیت بیشتر انتخابات رصد شود.

وی اظهارکرد: امروزه کشور ما درشرایط خوبی قرارداردو آینده از آن ملت ایران است و سرنوشت کشور با حضور حداکثری مردم رقم خواهد خورد.

ایرانی، با بیان اینکه ، دولت حقوق شهروندی را براساس قانون رعایت می کند گفت: کمتر از ۳ درصد از ثبت نام شدگان در کاندیدای شورای اسلامی شهرو روستا در استان رد صلاحیت شدند که این نمونه ای از دفاع ازحقوق شهروندی است.

حسن لنگري معاون تربیت بدنی وسلامت خراسان شمالی نیز در ادامه جشنواره عنوان کرد: یکی از مصداق های نهادینه کردن مشارکت اثربخش و مسئولیت پذیری در دانش اموزان سفیران سلامت می باشد.

وی با بیان اینکه، سلامتی سرمایه است و هیچ نعمتی نمی تواند جایگزین سلامت باشد افزود: فرهنگ سلامت را در بین دانش آموزان ارتقاء داد.

لنگری افزود: در سند تحول بنیادین محور سلامت درمدارس برپنج عنصر علم، ایمان، اخلاق، عمل و تفکر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار