مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی :

بیش از 11هزار دانش آموز پایه نهم در خراسان شمالی انتخاب رشته می کنند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: امسال 11 هزار و 201 دانش آموز پایه نهم استان انتخاب رشته می کنند.

کد مطلب: ۶۱۷۱۷۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا خراسان شمالی، براتعلی حاتمی در نشست خبری اظهار کرد: هدایت تحصیلی در تعیین سرنوشت انسان نقش اساسی مهم و دارد و اگر به درستی انجام شود نه تنها برای فرد بلکه برای خانواده و آشنایان وی نیز تاثیر گذار خواهد بود.

وی با اشاره به اقدامات اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی برای هدایت تحصیلی و انتخاب رشته درست دانش آموزان افزود: در این خصوص جلسات و دوره های مختلفی برای مشاوران و مدیران مدارس برگزار شده تا دانش آموزان را بنا بر استعداد و توانمندی هایشان به سمت انتخاب رشته درست و سرنوشت ساز در زندگی شان سوق دهند.

حاتمی گفت: امسال پنج هزار و 225 دانش آموز دختر و پنج هزار و 976 دانش آموز پسر پایه نهم استان انتخاب رشته می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان عنوان کرد: در سال گذشته 37 درصد از دانش آموزان استان رشته علوم تجربی را انتخاب کرده اند که این رقم از میانگین کشوری پایین تر است .

وی با بیان اینکه خراسان شمالی مدارس فنی و حرفه ای و کارو دانش استان ظرفیت بالایی برای پذیرش دانش آموزان دارند، تاکید کرد: هدایت تحصیلی دانش آموزان باید بر اساس نیاز بازار کار و جامعه باشد تا در آینده برای یافتن شغال و اشتغال دچار مشکل و نگرانی نشوند.

حاتمی تصریح کرد: اغلب دانش آموزان بنا بر علاقه خود به سمت رشته تجربی روی می آورند و پس از گذراندان دوره تحصیلی در این رشته در آینده شغل مورد نظر خود را به دست نمی آورند که این امر نیز مشکلی بر بیکاری خواهد بود.

وی افزود: خانواده ها و دانش آموزان باید نسبت به هدایت تحصیلی درست توجیه شوند که رسانه ها نیز با اطلاع رسانی درست در این زمینه بسیار نقش آفرین هستند.

حاتمی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت بالای رشته های کار و دانش در استان، در حال حاضر پنج هنرستان امام خمینی(ره) در شهرستانهای استان افتتاح شده است.

وی گفت: در مدارس فنی و حرفه ای 60 درصد مبانی علمی و 40 درصد عملی است اما در کار و دانش 40 درصد مبانی علمی و 60 درصد عملی است.

حاتمی اضافه کرد: در هفته مشاغل نیز برای آشنایی بیشتر دانش آموزان استان با رشته ها و مشاغل مختلف بستر حضور و بازدید آنان از واحدهای صنعتی، آموزشی، بانک ها، دانشگاه ها و ... فراهم شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: برای هدایت تحصیلی درست دانش آموزان عوامل فردی و موثر شناسایی و به دانش آموزان براساس نیاز بازار کار و جامعه معرفی شوند.

حاتمی در ادامه از برگزاری بازارچه کارآفرینی دانش آموزان در 80 غرفه خبرداد و گفت: 17 و 18 اردیبهشت بازاچه کارآفرینی از محصولات و دستاورد های محصولات دانش آموزان استان در 80 غرفه برگزار می شود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار