معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی:

هدایت تحصیلی مناسب دانش آموز را به شایستگی هایش می رساند

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: اگر کانون های موثر در هدایت تحصیلی هدایت و رهنمودهای مناسبی داشته باشند می توانند دانش آموزان را به آنچه که شایسته هستند هدایت کنند.

کد مطلب: ۶۱۷۱۲۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا استان مرکزی، حیدری در کارگاه آموزشی ویژه دبیران کار و فناوری افزود: دبیران کار و فناوری، مشاوران و مدیران مدارس و اولیا کانون های موثر در هدایت تحصیلی را تشکیل می دهند که عملکرد صحیح آنها می تواند رضایت خاطر را در جامعه فراهم نمایید.

وی ادامه داد: فردشناسی، رشته شناسی و انتخاب شغل 3 مقوله مهم در هدایت تحصیلی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار داشت: فرد شناسی به معنی شناخت دانش آموز از خودش است که به 2 استعداد رغبت و توانایی بستگی دارد و این استعدادها از طریق یک آزمون تعیین می شود.

حیدری بیان کرد: آزمون فردشناسی 30 امتیاز دارد و توسط مشاور از دانش آموز گرفته می شود.

وی اضافه کرد: مهمترین مداخله در خصوص این آزمون اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و شناساندن توانایی دانش آموز به خودش است که باید برای آن برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه مجموع امتیازها در هدایت تحصیلی مهم است ابراز داشت: 10 امتیاز دبیران کار و فناوری و سایر دبیران مرتبط، 10 امتیاز مشاور، 10 امتیاز دانش آموز و 5 امتیاز اولیا دهند که با احتساب 30 امتیاز آزمون فردشناسی جمعا 65 امتیاز و تحت عنوان پرونده الکتریکی مشاور و دانش آموز ارائه می شود.

به گفته حیدری 35 امتیاز باقی مانده را عملکرد کتبی دانش آموزان تعیین می کند.

وی گفت: در نهایت 12 اولویت به عنوان انتخاب رشته به دانش آموزان پیشنهاد می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار