پرس‌تي‌وي الگوي مناسبي براي شبكه‌هاي خبري بين‌المللي است

سازمان صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران با تلويزيون دولتي چين (CCTV) يادداشت تفاهم همكاري رسانه‌اي امضا كردند

کد مطلب: ۶۱۷۱۱۰
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش سرویس فرهنگی پانا؛ اين يادداشت تفاهم در ديدار يانگ هوا، معاون مدير كل بخش خبر تلويزيون دولتي چين (CCTV) با مشاور رئيس سازمان و مدير كل امور بين الملل صداوسيما امضاء شد.

در اين ديدار همكاري‌هاي دوجانبه رسانه‌اي بررسي شد و يانگ هوا كه رياست هيات چيني را بر عهده داشت، خواستار گسترش همكاري‌هاي رسانه‌اي بين سازمان صدا و سيما و تلويزيون دولتي چين شد.

يانگ هوا با اشاره به سابقه همكاري سازمان صدا و سيما و تلويزيون دولتي چين و تاكيد بر ارتباطات بين دو ملت گفت: يكي از اهداف شبكه CCTV، پخش عادلانه اخبار سراسر جهان و ارسال گزارش‌هاي واقع بينانه و آگاهي بخشي مخاطبان است كه در اين فضا كشور ايران جايگاه خاصي دارد. وي در ادامه خواستار مبادله مستقيم خبر بين واحدهاي خبري دو طرف شد.

معاون مديركل بخش خبر تلويزيون دولتي چين در ادامه ضمن ابراز خرسندي از فرصت فراهم شده براي تبادل خبر و فراهم آمدن بستر همكاري بيشتر با سازمان صداوسيما، شبكه پرس‌تي‌وي را نمونه موفق يك شبكه بين‌المللي دانست كه توانسته با حضور خبري خود در منطقه بسيار تاثير گذار باشد.

معاون مدير كل بخش خبر (CCTV) پيشرفت‌هاي فني سازمان صدا و سيما را تحسين و با اشاره به نحوه سازماندهي و مديريت شبكه هاي بين المللي ايران از جمله پرس‌تي‌وي اظهار كرد: در ديداري كه از استوديو مجازي شبكه پرس‌تي‌وي در پكن داشتم، اين شبكه را بسيار موفق ديدم و روند اطلاع‌رساني و نحوه ساماندهي اين شبكه براي ما نيز بسيار آموزنده بود و ما در آينده از تجارب اين شبكه بسيار استفاده خواهيم كرد.

وي در پايان افزود: شبكه CCTV يك شبكه 24 ساعته است كه مي خواهد مانند پرس‌تي‌وي حضور پررنگي در عرصه بين ‌المللي داشته باشد و ما در ساخت استوديوهاي CCTV از روش‌هاي خبري پرس‌تي‌وي استفاده كرده‌ايم.

دكتر عباس ناصري طاهري نيز در اين ديدار با اشاره به پيشينه تمدن و فرهنگ دو كشور ايران و چين برآمادگي سازمان صدا و سيما براي گسترش بيشتر روابط رسانه اي با چين تأكيد كرد.

وي در ابتدا ضمن معرفي شبكه‌هاي خبري بين المللي ايران به فعاليت‌هاي خبري اين شبكه‌ها و توانمندي هاي سازمان صدا و سيما اشاره و بر لزوم همكاري دوطرفه ميان خبرنگاران و گزارشگران بين‌المللي تاكيد كرد.

مديركل امور بين الملل رسانه ملي با اشاره به عبارت رسانه هاي بين المللي صداي بي‌صداها، گفت: در فضاي كنوني مي‌بينيم كه شبكه‌هاي جهاني آنچه مي‌بينند را انعكاس نمي‌دهند و به همين دليل برخي جهت گيري‌ها در شبكه‌ها آنها را از واقعيت‌هاي جهان خبري دور مي‌كند.

وي ادامه داد: يكي از دلايل همكاري هميشگي ما با شبكه‌هاي CCTV، تعامل دو طرفه آنها با IRIB و حفظ نگاه عادلانه به رويدادها و انعكاس درست آنها است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار