معاون وزیر راه و شهرسازی:

۶۰ درصد سواحل خلیج‌فارس و دریای عمان در اختیار ایران است

​مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان این‌که ۶۰ درصد سواحل خلیج‌فارس و دریای عمان در اختیار ایران قرار دارد گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در حال گذار از بنادر نسل اول به بنادر نسل دوم و سوم هستیم.

کد مطلب: ۶۱۷۱۰۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا محمد سعیدنژاد با بیان این‌که بیش از 90 درصد حمل‌ونقل بین‌المللی کشور از طریق دریا صورت می‌گیرد، اظهار کرد:‌ایران 5800 کیلومتر ساحل شامل سواحل اصلی، جزایر و رودخانه‌های قابل کشتیرانی در شمال و جنوب دارد و 60 درصد سواحل خلیج‌فارس و دریای عمان در اختیار کشورمان قرار دارد.

وی با بیان این‌که 11 بندر تجاری بزرگ (8 بندر در جنوب و 3 بندر در شمال) داریم، افزود:‌ظرفیت این 18 بندر سالانه 219 میلیون تن است.

وی با بیان این‌که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در حال گذار از بنادر نسل اول به بنادر نسل دوم و سوم هستیم، گفت:‌بنادر نسل اول فقط عملیات تخلیه و بارگیری کالا را انجام می‌دهند در حالی که بنادر نسل 2 و 3 علاوه بر جابجایی کالا خدمات تکمیلی مانند بسته‌بندی، مشارکت در بخش‌هایی از تولید و ... ارائه می‌دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که بندر شهید رجایی و امام خمینی (ره) به ترتیب وسعتی برابر با 2500 هکتار و 1400 هکتار دارند، افزود: 2 هفته پیش در بندر امیرآیاد حوضچه شماره 2 به همراه کارخانه تولید کاغذ و مقاطع فولادی به بهره‌برداری رسید. 3 ماه قبل نیز کارخانه روغن‌کشی در راستای تغییر ماموریت بنادر کشور در بندر امام به‌بهره‌برداری رسید.

سعیدنژاد با اشاره به استقبال 9 سرمایه‌گذار بزرگ دنیا برای حضور در بنادر کشور یادآور شد: در زمان تحریم به دلیل این‌که کانتینر‌ها به سواحل جنوبی می‌رفت و از آنجا به ایران می‌آمد، در هر کانتینر 700 دلار هزینه بیشتر به ما تحمیل می‌شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار