نیمی از فوتی‌های عابران پیاده در سال گذشته بالای 60 سال داشته‌اند

مديركل پزشکی قانونی مازندران گفت: آمارها نشان می‌دهد در سال گذشته 214 نفر (155مرد و مابقی زن ) از عابرین پیاده در بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که افراد بالای 61 سال 45 درصد آن را تشکیل می دهند.

کد مطلب: ۶۱۷۰۴۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران، علی عباسی مجموع آمار تلفات حوادث رانندگی در سال گذشته (95) را 653 اعلام کرد و افزود: 33درصد از کل تلفات حوادث رانندگی سال گذشته عابرین پیاده هستند که از این تعداد 122 نفر (57درصد )در محور برون شهری و راه روستایی به وقوع پیوست.

بیشترین و کمترین گروه سنی

اين مقام اجرايی استان اظهار داشت: بیشترین گروه سنی عابرانی که در حوادث رانندگی کشته شدند، افراد بالای 61 سال با 45 درصد و کمترین گروه سنی مربوط به سن کمتر از 10 سال با با تعداد 6 درصد قرار دارند.

بیشترین ماه

عباسی گفت: بر اساس آمار ماه های مهر، تیر و مرداد ماه هر کدام با 24 مورد فوتی بیشترین و فروردین با 11 فوتی کمترین ماهی بود در آن به ثبت رسید.

بابل رکورددار فوتی عابرین

عباسی ضمن بیان اینکه بالاترین آمار فوتی های عابران پیاده در شهرستان‌هاي بابل با 36، ساری با 32 و آمل با 19 مورد به ترتیب بیشترین فوتی و گلوگاه با یک فوتی در آن به ثبت رسید .

70درصد وسیله درگیر با عابرین سواری هستند

مدیرکل پزشکی قانونی استان بیشترین نوع وسیله درگیر با عابرین پیاده را خودروی سواری با 70 درصد و بعد از به ترتیب وانت بار با 17 درصد، کامیون با 6 درصد، موتور با 4 درصد و سابر موارد با 3 مورد در رتبه های بعدی قرار دارند.ضمن اینکه در بین خودروهای سواری پراید با 53 نفر بیشترین برخورد را با عابرین داشتند.

این مقام اجرایی استان در خصوص افزایش سن سالمندی خاطر نشان کرد: این افزایش ایجاب می‌کند رانندگان در هنگام رانندگی توجه و دقت بیشتری به عابرین، بخصوص عابرین سالمند داشته باشند چراکه سالمندان به علت وجود مشکلات مفصلی اسکلتی و در نتیجه تحرک و عکس العمل کند نمی‌توانند خود را هنگام حوادث رانندگی از مهلکه نجات دهند و از طرف دیگر به علت بیماری‌های مزمن پوکی استخوان میزان شکستگی و در نتیجه بستری در بیمارستان افزایش می یابد که این خود ریسک مرگ و میر را در سالمندان بالا می برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار