کودک قزوینی از سقوط جان سالم به در برد

کودک 17 ماهه قزوینی پس از سقوط از طبقه سوم جان سالم به در برد.

کد مطلب: ۶۱۶۹۹۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا از استان قزوین، کودک 17 ماهه ای که در منزل از ارتفاع سه متری سقوط کرده بود، با مراقبت های ویژه پزشکی و پرستاری در مرکز آموزشی - درمانی شهید رجایی قزوین، از مرگ حتمی نجات پیدا کرد.

یک لحظه سقوط، یک عمر ناتوانی

سینا عبداله زاده، متخصص جراح مغز و اعصاب و پزشک این بیمار با اشاره به اینکه یک لحظه سقوط می تواند یک عمر ناتوانی را برای کودکان به وجود بیاورد؛ عنوان کرد: پیامدهای سقوط در کودکان، می تواند شکستگی های استخوانی و یا وارد شدن آسیب های جدی به سر و صورت و به خصوص مغز باشد.

عبداله زاده با گفتن اینکه سقوط، علت اصلی و عمده ضربه مغزی، بویژه در کودکان خُردسال است که با پیامدهای درازمدتی همراه است؛ گفت: چون کودکان هنگام افتادن از بلندی، تمایل دارند از دست های خود برای حفاظت سرشان استفاده کنند، دچار شکستگی دست ها، بویژه ساعد می شوند.

بنا به گفته این متخصص جراح مغز و اعصاب، هر چند جراحات شکمی و سینه در سقوط هایی که از یک یا دو طبقه اتفاق می افتد، شایع نیست، ولی در سقوط از ارتفاعات بالاتر، این موضوع بیشتر رخ می دهد.

وی ادامه داد: در سقوط های شدید، امکان ناتوانی دائمی، مانند: فقدان حس جسمی (بینایی یا شنوایی)، فقدان حرکت یا قدرت تکلم نیز وجود دارد.

خونریزی مغزی کودک پس از سقوط

در این رابطه، عذرا قزوینی، پرستار بخش چهار جراحی مرکز آموزشی - درمانی شهید رجایی قزوین هم عنوان کرد: این کودک 17 ماهه در اثر سقوط، دچار خونریزی مغزی شده بود که با مراقبت های ویژه در بخش اورژانس، آی سی یو و بخش چهار جراحی، بعد از چهار روز بستری شدن، هوشیاری خود را به دست آورد و در حال حاضر برای تکمیل درمان خود در این بخش بستری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار