سازمان های مردم نهاد از بهترین مطالبه‌گران جامعه هستند

استاندار بوشهر گفت : سازمان های مردم نهاد با شناخت نزدیکی که از دردهای جامعه دارند می توانند برای رفع این دردها ایفای نقش کنند و از بهترین مطالبه‌گران برای جامعه محسوب می شوند.

کد مطلب: ۶۱۶۹۴۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا بوشهر به نقل از ،اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، مصطفی سالاری در کارگاه توانمندسازی سازمان های مردم نهاد حوزه زنان و خانواده با بیان اینکه رسالت اصلی بر عهده سازمان های مردم نهاد است، افزود: سازمان های مردم نهاد با ارتباطی که با مردم دارند می توانند نقطه ضعف ها، کمبودها و مشکلات را جبران کنند.

وی تصریح کرد: این سازمان ها ظرفیت و توانایی این را دارند که با اولویت بندی نیازها، مطالبات و مشکلات و طرح آنها در راستای کاهش مشکلات موجود گام های مهم و موثری بردارند و ما نیز در حد توان از آنها حمایت می کنیم.

استاندار بوشهر با اشاره به حضور پررنگ و فعال نمایندگان سازمان های مردم نهاد استان در این کارگاه خاطرنشان کرد: این حضور نویدبخش این امر است که آموزش های کاربردی از این دست کارگاه ها بطور گسترده در سراسر استان منتقل خواهد شد و این امر در بهبود امور بسیار موثر است.

سالاری تاکید کرد: باید فرهنگ پرداختن به اصول و رسالت های مهم جامعه که تربیت نیروی انسانی ماهر و موثر یکی از مهمترین آنها است، نهادینه شود و از پرداختن به امور متفرقه و ظاهری بپرهیزیم.

وی با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد با لمس مسائل و مشکلات مردم و جامعه، دغدغه زیادی دارند، گفت: شاید بسیاری از کارهایی که این سازمان ها برای رفع و کاهش مشکلات جامعه می کنند به چشم نیاید اما قطعا تاثیرگذار و با اهمیت است.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه ارزیابی میزان ارتقا توانمندی منابع انسانی مورد غفلت قرار گرفته است، افزود: پرداختن به اموری که بیشتر به چشم می آید موجب شده است از اصل موضوع که استفاده از ابزارها برای دستیابی به اهداف مهم در جامعه است، غافل شویم.

سالاری با تاکید بر توانمندسازی منابع انسانی گفت: آمار نشان می دهد کشورهایی که به منابع انسانی خود بیش از منابع طبیعی و سایر منابع توجه کرده اند از سرانه درآمد، سطح آموزش، فرهنگ، رفاه و ..بالاتری برخوردار هستند.

وی با تقدیر از تلاش های مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری در راستای تقویت سازمان های مردم نهاد اظهار داشت: این امر ایجاب می کند که که از همه امکانات و منابع بویژه ظرفیت سازمان های مردم نهاد برای توانمندسازی منابع انسانی استفاده کنیم.

استاندار بوشهر تاکید کرد: انعکاس همه برنامه ها و تلاش هایی که در این زمینه صورت می گیرد ضروری است تا از این طریق با ایجاد انگیزه در بین مردم مشارکت هرچه بیشتر جامعه را جذب کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار