آموزش و پرورش سهم بسزایی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان گفت: آموزش و پرورش با تربیت نیروی کارآمد و مهارت‌دیده، سهم بسزایی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد.

کد مطلب: ۶۱۶۹۳۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا همدان، محمدابراهیم الهی‌تبار در شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به ظرفیت‌های آموزش و پرورش در زمینه تحقق شعار سال، اظهار کرد: در حوزه‌ی اشتغال، تولید و اقتصاد مقاومتی، آموزش و پرورش با فرهنگ‌سازی مناسب تأثیر بسزایی خواهد داشت.

وی با بیان این که یکی از آموزشگاه‌های همدان برای نخستین‌بار در کشور اعلام کرده که هیچ‌گونه کالای خارجی خریداری نمی‌کند، افزود: اینگونه حرکت ها موجب ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی می شود.

الهی‌تبار با تأکید بر این که آموزش و پرورش برنامه‌ی عملیاتی خود را در زمینه تحقق شعار سال باید ارائه کند، عنوان کرد: آموزش و پرورش با تربیت نیروی کارآمد و مهارت‌دیده سهم بسزایی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد.

وی افزود: اشتغال تنها به مفهوم ایجاد شغل نیست، بلکه آموزش و پرورش با مهارت‌آموزی دانش‌آموختگان خود می‌تواند در تولید و اشتغال آینده تأثیرگذار باشد.

الهی‌تبار در ادامه با بیان این که نظام 6-3-3 متناسب با ساختار مدارس نبود، افزود: پیش از برقراری این نظام باید زیرساخت‌هایی همچون آزمایشگاه‌ها فراهم می‌شد، اما متأسفانه اکنون در تعدادی از مدارس تجهیزات آزمایشگاهی وجود ندارد.

وی درباره چگونگی تأمین اعتبار لازم برای تعمیز، تجهیز و ساخت آزمایشگاه‌های مورد نیاز، گفت: 50 درصد اعتبارات از ظرفیت‌های خیرین و مؤسسات غیردولتی شهرستان‌ها، 25 درصد از محل اعتبارات استانی و 25 درصد نیز از محل اعتبارات تعمیر، تجهیز و نوسازی مدارس تأمین می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار