ضرورت توجه به سرمایه گذاری بخش خصوصی با هدف ایجاد اشتغال

معاون عمرانی استاندار و رئیس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی بوشهر گفت: اگر اشتغال مسئله مهم کشور است باید به سمت سرمایه گذاری برویم و مهم ترین آن توسط بخش خصوصی انجام می شود.

کد مطلب: ۶۱۶۹۳۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا بوشهربه نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، محمد حس باستی در آیین تودیع و معارفه مدیران منطقه ویژه اقتصادی بندر بوشهر اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی بوشهر فراز و فرودهای زیادی داشته حتی به خاطر رکودی که این منطقه داشت در مقطعی، برخی مدیران به فکر فروش منطقه ویژه بودند.
محمد حس باستی ادامه داد: اما با نوع نگاه جدیدی که اتفاق افتاد، منطقه ویژه رونق گرفت و شاهد احیا واحدهای تولیدی در این منطقه بودیم.
وی گفت: اما باید اعتراف کرد آنچه از منطقه ویژه انتظار می رفت در هیچ دوره ای به اهداف مورد نظر خود نرسید و این اتفاق عوامل متعددی هم داشته است.
معاون استاندار بوشهر بیان کرد: اولین اقدام موثر که باید در منطقه انجام می شد رونق فعالیت واحدهای تولیدی، صنعتی بود که باید این فعالیت ها به سمتی برود تا مشکلات واحدها برطرف شود.
باستی اظهار داشت: اگر اشتغال مسئله مهم کشور است باید به سمت سرمایه گذاری برویم و مهم ترین آن توسط بخش خصوصی انجام می شود.
وی گفت: هم اکنون از 57 واحد تولیدی موجود در منطقه ویژه بوشهر کمتر از نصف این تعداد فعال است و باید تلاش خود را برای فعال کردن این واحدها به کار بگیریم.
رئیس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی بوشهر افزود: باید سرمایه گذاری در منطقه ویژه را تقویت کنیم چرا که به دنبال آن رونق اقتصادی را مشاهده خواهیم کرد.
باستی اضافه کرد: از مدیر جدید انتظار داریم همه ظرفیت های تولیدی و صنعتی منطقه را فعال کرده و مشکلات واحدهای تولیدی را بررسی کنند.
مدیرعامل جدید منطقه ویژه اقتصادی بوشهر هم در این مراسم گفت: تلاش می کنیم با همت پرسنل منطقه و مدیران واحدهای تولیدی رونق را به منطقه ویژه بوشهر برگردانیم.
حسین نامور تاکید کرد: خدمات دهی به واحدهای تولیدی با هدف اشتغال وظیفه منطقه ویژه اقتصادی بوشهر است.
مدیرعامل سابق منطقه ویژه اقتصادی بوشهر هم گفت: در ابتدای شروع به کار بنده مشکلی که تولید کننده ها در منطقه ویژه داشتند عدم ثبات و آرامش در منطقه بود که با سیاست گذاری های صورت گرفته شرایط مطلوبی فراهم شد.
عبدالله آورا افزود: یکی از اقداماتی که به دنبال آن بودیم کاهش بوروکراسی در منطقه بودیم و تلاش داشتیم که این امر اتفاق بیفتد.
وی بیان کرد: درآمد عمده منطقه از محل سرمایه گذاری خدمات انبارداری بوده است، منطقه ویژه بوشهر قربانی فساد سازماندهی شده در خارج از مجموعه شده بود.
مدیرعامل سابق منطقه ویژه اقتصادی بوشهر اظهار داشت: در منطقه ویژه بوشهر 500 میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش انبارها صورت گرفت و 200 میلیارد تومان هم برای زیرساخت ها هزینه شد.
در این مراسم ضمن تقدیر از تلاش های عبدالله آورا، حسین نامور به عنوان مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر منصوب شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار