معاون وزیر آموزش وپرورش:

رویکرد مدارس غیردولتی باید منطبق با برنامه های سند تحول بنیادین باشد

رئیس اداره مدارس و مراکزغیر دولتی و مشارکت های مردمی استان سمنان به همراه اعضای شورای هماهنگی موسسان مدارس و مراکز غیر دولتی با معاون وزیر و رییس سازمان مدارس غیردولتی دیدار کردند.

کد مطلب: ۶۱۶۹۲۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از سمنان، خانم مرضیه گرد، در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از تلاش حوزه غیردولتی و اعضای شورای هماهنگی موسسان استان جهت رفع دغدغه هاي موجود افزود: فصل جدیدی از کار و فعالیت در آغاز دائمی شدن قانون تاسیس مدارس غیردولتی به وجود آمده است و مسئولیت بازنگری روش ها با رویکرد تحقق سند تحول بنیادین بر عهده وزارت قرار دارد که کاری سنگین و حساسی است که با دائمی شدن قانون مدارس غیردولتی بسیاری از مشکلات نظارتی و حمایتی در قانون سازمان مدارس غیر دولتی حل خواهد شد.

وی اظهارکرد : تلاش های زیادی برای به ثمر رسیدن تصویب قانون مدارس و مراکز غیر دولتی صورت گرفته و ظرفیت های خوبی برای مراکز آموزشی کشور در قانون جدید بوجود آمده که امیدواریم با استفاده صحیح از این ظرفیت ها با تدوین آئین نامه های شفاف و دقیق بتوانیم به نظام تعلیم و تربیت کشور کمک شایانی شود.

رئيس سازمان مدارس غيردولتي و توسعه مشاركت هاي مردمي گفتند: به حداكثر رساندن مشاركت آحاد جامعه در امور آموزشي و توجه به اقتصاد مقاومتي مبناي اقدامات سازمان در دولت يازدهم بوده است.

مرضیه گرد با بيان اينكه جهت گيري برنامه هاي سازمان متأثر از سند چشم انداز جمهوري اسلامي ايران است، اظهاركرد: استفاده از مشاركت مردم، برخورداري از دانش پيشرفته منابع انساني كشور، و رسيدن به جايگاه اول اقتصادي، علمي و فناوري در سطح منطقه متناسب با مقتضيات فرهنگي، جغرافيايي و تاريخي كشور از رويكردهاي جدي سازمان مي باشد.

وی ادامه داد : ما خوشحالیم که برای اولین بار شورای هماهنگی موسسان مراکز کشوری توانست جایگاه رسمی پیدا کند و توفیقات آن انشاالله در برنامه ریزی ها و سیاست گذاری های آینده مثمر ثمر واقع گردد.

معاون وزیرآموزش وپرورش با اشاره به موضوع حمایت از مدارس غیر دولتی بیان کرد: به یک نقطه رساندن حقوق کارکنان مدارس غیردولتی و حمایت از آنان یکی دیگر از موارد حمایتی است که در قانون با صراحت آمده است و باید حقوق آنان طبق آنچه وزارت کار تعیین می کند، باشد.

وی در بحث استاندارد سازی محتوای آموزشی هم افزود: خوشبختانه مراکز تحت پوشش آموزش وپرورش کلیه محتوای تدریس خود را با مجوز سازمان پژوهش انجام می دهند و اقدام اخیر علمی مراکز مورد حمایت سازمان قرار می گیرد و از اینکه در راستای کیفیت بخشی مراکز خودشان قدم بردشته اند، تشکر می کنیم ما هم تلاش می کنیم با رایزنی با سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت در جهت استفاده از این ظرفیت در صورت تصویب، مراکز فوق را مورد حمایت قرار دهیم.

وي خاطرنشان كرد: توجه به مراكز آموزش زبان خارجه و آموزشگاه هاي علمي و تشكيل شوراي هماهنگی مؤسسان استاني يا كشوري و به كارگيري توانمندي همه مؤسسان به عنوان بازوان نظارتي و كيفيت بخشي از جمله اهداف وزارتی می باشد.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش وپرورش با بيان اينكه تقويت و ارتقاي سطح شورای نظارت مي تواند بسياري از مشكلات فعلي نظام تعليم وتربيت را حل كند، عنوان كرد: بااستفاده از پتانسيل هاي موجود براي خدمات رساني به مدارس غيردولتي و دانش آموزان عزيز که از رشد خوبي برخوردار است كه اميد است با همدلي و اجرايي نمودن مفاد تفاهم نامه ها شاهد كيفيت بخشي (كمّي و كيفي) مدارس باشیم.

همچنین در ادامه این نشست به ارایه طرح مشکلات و مسایل موسسان مدارس و مراکز غیر دولتی استان پرداخته شد و از نقطه نظرات، راهکارها و پیشنهادهای رییس اداره مشارکت های استان و اعضای شورای هماهنگی موسسان در جهت تدوین آیین نامه های اجرایی قانون جدید تاسیس مدارس و مراکز غیر دولتی نظرخواهی گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار