معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان:

28هزار دانش آموز استان کردستان تحت پوشش برنامه سفیران سلامت قرار دارند

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان در آئین اختتامیه سفیران سلامت و گرامیداشت هفته سلامت که در سنندج برگزار شد گفت:با توجه به اینکه برنامه سفیران سلامت از برنامه های محوری حوزه سلامت در آموزش و پرورش می باشد 28 هزار دانش آموز استان تحت پوشش برنامه سفیران سلامت قرار دارند.

کد مطلب: ۶۱۶۹۰۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا کردستان، افشین خوش گوار معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کردستان در آئین اختتامیه سفیران سلامت و گرامیداشت هفته سلامت،توجه به دو بعد سلامت روانی و جسمانی افراد در جامعه را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست و گفت: در صورت تامین هر دو بعد می توان به سلامت جامعه و افراد آن امیدوار بود.

وی با بیان اینکه برنامه سفیران سلامت از برنامه های محوری حوزه سلامت در آموزش و پرورش است؛ گفت: این طرح با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در تمام مدارس دوره ابتدایی و متوسطه اول و دوم سطح استان اجرایی می شود.

خوش گوار استفاده از ظرفیت خود دانش آموزان در انتقال مفاهیم فرهنگ تغذیه سالم، تشویق دانش آموزان به ورزش و تحرک بدنی، حفظ محیط زیست، خود مراقبتی، بهداشت فردی و پیشگیری از بیماری های واگیردار و غیر واگیردار را از اهداف برنامه سفیران سلامت نام برد.

وی افزود: در این طرح ابتدا مراقبین سلامت و مدیران مدارس مجری تحت آموزش دوره های ضمن خدمت قرار می گیرند سپس آن ها موضوعات مد نظر را در 8 محور به دانش آموزان انتقال داده و دانش آموزان نیز به سایر همکلاسی ها و افراد خانواده تسری می دهند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه امسال در مجموع بالغ بر 28 هزار دانش آموز استان معادل 10 درصد تحت پوشش برنامه سفیران سلامت قرار گرفته اند؛ گفت: امسال جشنواره سفیران سلامت برای اولین بار در چهار سطح آموزشگاهی ، منطقه ایی، استانی و کشوری برگزار می شود و دانش آموزان آثار خود را در قالب نقاشی، روزنامه دیواری، انشا و مقاله نویسی تهیه و تولید کرده اند.

خوش گوار ادامه داد: پس از برگزاری دو مرحله آموزشگاهی و منطقه ای و تجمیع آثار برتر این دو مرحله، تعداد 597 اثر به مرحله استانی راه پیدا کردند که پس از اعلام رای کمیته داوران دبیرخانه جشنواره، آثار و نفرات برتر هر بخش معرفی و در این مراسم نمادین از آنان تجلیل خواهد شد.

وی در پایان از همکاری و تعامل خوب دانشگاه علوم پزشکی در اجرای برنامه های حوزه سلامت آموزش و پرورش استان تقدیر و تشکر کرد و تحت پوشش قرار دادن تعداد 167 هزار دانش آموز در طرح وارنیش فلوراید، تحت پوشش قرار دادن 180 هزار دانش آموز در طرح پیشگیری از پدیکلوزیس، نظارت بر مواد غذایی بوفه مدارس، اجرای طرح های مدارس مروج سلامت، طرح آهن یاری و ویتامین d و توزیع بسته های آموزشی بهداشتی در مدارس را از جمله برنامه های مشترک آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار