مدیرکل آموزش و پرورش کردستان:

سلامت جسم و روان از شاخص های توسعه یافتگی جوامع است

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در اختتامیه جشنواره سفیران سلامت و گرامیداشت هفته سلامت یکی از سیاست های وزارت آموزش و پرورش را توجه به سلامت جسم و روان دانش آموزان دانست و گفت: بهداشت و سلامت جسم و روان را از شاخص های توسعه یافتگی جوامع است.

کد مطلب: ۶۱۶۸۹۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا کردستان، رشید قربانی مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت و گرامیداشت هفته سلامت یکی از سیاست های وزارت آموزش و پرورش را توجه به سلامت جسم و روان دانش آموزان دانست و گفت: یکی از ساحت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ساحت تربیت زیستی و بدنی است.

قربانی نهادینه سازی فرهنگ توجه به جسم و روان دانش آموزان را از رسالت های سفیران و مراقبین سلامت مدارس عنوان کرد و از آنان خواست که همواره با پیام رسانی و آگاهی بخشی خود اثر گذاری مثبتی بر جسم و روان آنان ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه در آموزه های دینی و علوم قرآنی سلامت و امنیت اساس زندگی سالم برای هر فرد می باشد؛ گفت: علم باید در خدمت سلامت جسم و روان و دین و معنویت باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با تاکید بر اینکه خود افراد عامل ایجاد آرامش روانی و سلامت و نشاط روحی خود هستند؛ گفت: همه افراد جامعه باید با حفظ آرامش روانی و نگرش مثبت به قضایا و خوش بینانه نگاه کردن به امور، دست به دست هم داده و زمینه ایجاد آرامش افراد جامعه را فراهم آوریم.

وی در پایان با بیان این مطلب که آرامش روانی می تواند بسیاری از آسیب های اجتماعی را کاهش دهد؛ تصریح کرد: سفیران سلامت در مدارس باید هم زمینه را برای استفاده از فضای سالم و هم زمینه آرامش روانی را فراهم کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار