همزمان با هفته سلامت:

اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در سنندج برگزار شد

همزمان با هفته سلامت و با شعار " زندگی سالم، با نشاط و امید " ، اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با حضور جمعی از مسئولین استان در سنندج برگزار شد.

کد مطلب: ۶۱۶۸۹۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا کردستان، مراسم نمادین بزرگداشت هفته سلامت و اختتامیه جشنواره سفیران سلامت، با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش کردستان، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج و جمعی از مسئولین استان، دانش آموزان و دست اندرکاران در کانون ملی حضرت امام خمینی(ره) سنندج برگزار شد.

رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان و افشین خوش گوار معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان در این نشست مطالبی در خصوص سلامت جسم و روان دانش آموزان بیان کردند.

بیدارپور، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز در این مراسم گفت: طرح سفیران سلامت از جمله برنامه های است که در مدارس، دانشگاه ها و در میان خانواده ها در حال اجرا است و بیش از 12 درصد از دانش آموزان استان نیز تحت پوشش این طرح هستند.

بیدارپور افزایش میانگین قد دانش آموزان، جلوگیری از چاقی مفرط و آموزش مهارت های زندگی را از جمله اهداف این طرح برشمرد و تصریح کرد: باید مهارت های گفتگو و نگاه رودررو به طرف مقابل، مهارت نه گفتن و تفکر نقادانه را به دانش آموزان یاد دهیم.

وی با بیان اینکه شعار سازمان بهداشت جهانی افسردگی است و از هر 8 نفر یک نفر افسرده داریم؛ گفت: دارو درمانی و استفاده از مشاورین متخصص از راهکارهای جلوگیری از افسردگی است.

شایان ذکر است؛ در این مراسم از 12 نفر از سفیران سلامت و 10 نفر از مراقبین سلامت با حضور مسئولین استان تجلیل به عمل آمد.

یکم تا هفتم اردیبهشت ماه به نام هفته سلامت نامگذاری شده که امسال شعار این هفته " زندگی سالم، با نشاط و امید " است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار