دانش آموز افغان حافظ کل قرآن:

آرزو دارم مفسر قرآن شوم

دانش آموز افغان حافظ کل قرآن گفت: آرزو دارم مفسر قرآن شوم و به همین خاطر قصد دارم تحصیلاتم را در حوزه علمیه ادامه دهم.

کد مطلب: ۶۱۶۸۷۶
لینک کوتاه کپی شد

مرضیه علمی دانش آموز کلاس 12 است که از کشور افغانستان در رقابت های پنجمین دوره از مسابقات بین المللی دانش آموزان جهان اسلام در بخش حفظ حضور داشت در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا اظهار کرد: از 14 سالگی حفظ آیات را آغاز کردم و طی 3 سال موفق به حفظ کل قرآن کریم شدم.

مرضیه درباره نحوه انتخابش برای این رقابت ها می گوید: من در موسسه دارالقران عالی صادقیه در ولایت هرات به تحصیل قرآن مشغولم و با توجه به اینکه در مسابقات استانی حفظ 20 جزء از قرآن حائز رتبه برتر شدم از طرف موسسه برای شرکت در این مسابقات انتخاب شدم.

وی با اشاره به برنامه های آینده خود در حوزه قرآنی گفت: می خواهم ابتدا در زمینه حفظ به تسلط کامل برسم سپس یادگیری مفاهیم قرآنی را شروع کنم.

این دانش آموز افغانی ادامه داد: آرزو دارم مفسر قرآن شوم و به همین خاطر قصد دارم بعد از اتمام دبیرستان تحصیلاتم را در حوزه علمیه ادامه دهم. انس با قرآن مثل چراغی بود که راه زندگی را به من نشان می دهد و امیدوارم در طی ادامه این مسیر از قرآن مدد بگیرم.

وی درباره تجربه حضورش در ایران اظهار داشت: ایران کشور ثروتمند و مهمان نوازی است و حضور در ایران و شرکت در این مسابقات هم برای من یک افتخار است و هم جزو خاطرات قشنگ دوران تحصیلم به شمار می آید.

پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانش آموزی همزمان با سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با حضور دانش آموزانی از 30 کشور دنیا از اول تا ششم اردیبهشت 96 در تهران برگزار شد. جمهوری اسلامی ایران در این دوره از رقابت ها میزبان 400 میهمان اعم از شرکت کنندگان و فعالان قرآنی بود که از 83 کشور دنیا در تهران حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار