معاون توسعه فرهنگی و آموزش سازمان برنامه و بودجه کشور:

برنامه های آموزشی باید منطبق با نیاز بازار کار باشد

معاون توسعه فرهنگی و آموزشی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت:بخش آموزش در کشور منطبق با بازار کار نیست باید در مسیری حرکت کنیم که بتوان نیروهای متخصص را در درون مدارس کارآفرین برای ورود به بازار کار تربیت کرد.

کد مطلب: ۶۱۶۷۶۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، محمدرضا واعظ مهدوی در نشست شورای آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: دولت یازدهم در چهار ساله فعالیت خود توانست روند تورم و بیکاری را در کشور کاهش دهد.

وی افزود: همچنین بودجه کلان کشور در سال 92 منابع عمومی 210 هزار میلیارد تومان بود که در سال 95 با رشد 52 درصدی به 320 هزار میلیارد تومان رسیده است.

معاون توسعه فرهنگی و آموزشی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: دولت تدبیر و امید در چند سال اخیر توجه ویژه ای به مسائل آموزشی کشور داشته است.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم تا در نحوه آموزش دادن دانش آموزان و جوانان یک مقدار تغییراتی ایجاد شود.

واعظ مهدوی ادامه داد: باید در سیستان و بلوچستان با توجه به حرکت این استان در مسیر توسعه و فعالیت های زیرساختی، فضاهای آموزشی فنی و حرفه ای و کار و دانش (مدارس کارآفرین) بیشتر از گذشته ایجاد شود.

وی گفت: بخش آموزش در کشور منطبق با بازار کار نیست باید در مسیری حرکت کنیم که بتوان نیروهای متخصص را در درون مدارس کارآفرین برای ورود به بازار کار تربیت کرد.

معاون توسعه فرهنگی و آموزشی سازمان برنامه و بودجه کشورافزود: اجرای پروژه های بزرگ از جمله توسعه بندر شهید بهشتی، توسعه شیلات، ترانزیت، راه آهن، گاز، انتقال آب با لوله به مزارع سیستان، فولاد و پتروشیمی در نظام آموزشی سیستان و بلوچستان انعکاس پیدا کند و برنامه های آموزشی باید منطبق با نیاز بازار کار باشد.

وی تاکید کرد: باید ترتیبی اتخاذ شود تا سند راهبردی ارتقای توسعه مهارت در سیستان و بلوچستان آماده شود تا در موضوع آموزش به سمت انطباق با انتظارات جامعه پیش بریم و نتیجه نظام آموزشی مکمل توسعه استان باشد.

معاون توسعه فرهنگی و آموزش سازمان برنامه و بودجه گفت: توجه به آموزش دانش آموزان ساکن در حاشیه شهرها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار