رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز:

پورشه‌های قاچاق اگر قابل صادرات نباشد، امحا می‌شود

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: اگر شرایط صادرات پورشه ها و دیگر خودروهای لوکس قاچاق به کشورهای دیگر فراهم شود آنها را صادر می کنیم وگرنه باید امحا شوند.

کد مطلب: ۶۱۶۷۴۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، حبیب الله حقیقی افزود: طبق قانون کالاهای قاچاق کشف شده نباید در بازار داخلی بازتوزیع شوند. بر این اساس ابتدا باید شرایط صادرات آنها فراهم شود وگرنه امحا خواهند شد.

وی افزود: در سال 95 نسبت به 94 حجم کالای امحاء شده در کشور 256 درصد رشد نشان می دهد. امحاء کالاهای قاچاق در سال 96 با قوت و قدرت ادامه می یابد و ما سعی داریم روند امحا در سال 96 نسبت به 95 با سرعت و دقت بیشتری به انجام برسد.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از ساماندهی معابر موقت کولبری خبر داد و گفت: طرح ساماندهی تنظیم شده و در دولت در حال پیگیری است.

حبیب الله حقیقی با بیان اینکه یکی از اولویت های اصلی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال 96 انهدام کالاهای قاچاق قبل از عرضه است افزود: به همین منظور طرح ساماندهی ورودی های کالا به کشور از قبیل گمرک، مناطق آزاد، ته لنجی، کولبری و ملوانی در دستور کار قرار دارد و تاکنون برخی از این معابر ساماندهی شده اند و برخی دیگر در دست ساماندهی قرار دارند.

وی گفت: برای ساماندهی برخی از این موارد نیاز به مصوبه دولت بوده و برای برخی دیگر نیاز به تجدید نظر در قانون هست که تلاش می کنیم در اسرع وقت این موارد را بررسی و به نتیجه برسانیم تا مبادی رسمی کشور به لحاظ ایمن بودن از ورود کالای قاچاق ایمن تر شود.

حقیقی افزود: در سال 95 حدود 14 هزار و 800 میلیارد تومان کشفیات قاچاق در کشور داشته ایم که این رقم در سال 92 تنها 900 میلیارد تومان بوده است و این نشانگر جدیت دستگاه های مقابله کننده با قاچاق نظیر وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و گمرک است.

وی گفت: سهم کالای کشف شده در سطح عرضه در سال 95 دویست و هفتاد میلیارد تومان یعنی کمتر از یک درصد کل کشفیات قاچاق بوده است و مابقی یعنی 99 درصد باقیمانده مربوط به قبل از سطح عرضه یعنی کشف کالای قاچاق در انبارها، مسیرها و مبادی رسمی و قبل از مبادی رسمی است.

همچنین جلسه اعضای اصلی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با هدف تبیین برنامه ها، سیاست ها و اولویت های سال 96 مبتنی بر منویات مقام معظم رهبری با شرکت تمامی اعضاء تشکیل شد.

حقیقی رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این نشست ، تکمیل تجهیزات الکترونیکی و تشدید کنترل مبادی ورودی را اولویت دستگاه های عضو ستاد مبارزه با قاچاق کالا اعلام کرد و گفت: سال 96 سال نتیجه گیری از سیاست ها و برنامه جامع 5 ساله مبارزه با قاچاق کالا است و انتظار می رود دستگاه های عضو ستاد با همت و تلاش مضاعف و بسیج همه امکانات عرصه را بر قاچاقچیان تنگ تر کنند.
رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در اول فروردین در مشهد مقدس مبنی بر برخورد با قاچاق سازمان یافته، گفت: برنامه عملیاتی برای برخورد با دانه درشت ها و قاچاق کلان و سازمان یافته در دستورکار نیروهای امنیتی و انتظامی قرار گرفته است و به زودی نتیجه برخورد با باندهای سازمان یافته قاچاق کالا آشکار می شود.
حقیقی تکمیل سامانه های الکترونیکی و ایجاد پنجره واحد تجاری گمرکی را یکی از عوامل رشد کشفیات قاچاق در سال 95 اعلام کرد و افزود: در سال های اخیر زیرساخت ها و اقدامات بنیادی و موثری در زمینه نظارت و کنترل الکترونیکی کالا در کشور صورت گرفته و ما به دنبال رشد، تکمیل و بلوغ این سامانه ها و هماهنگی بیشتر بین دستگاه های متولی تجارت خارجی هستیم تا در پرتو شفافیت و حذف بروکراسی، زمینه های بروز فساد و تخلف را از بین ببریم.
رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به رقم کشفیات سال 95، اظهار کرد: از 144 هزار میلیارد تومان ارزش کشفیات، تنها 270 میلیارد تومان آن مربوط به سطح عرضه بوده و این نشان از اولویت مبارزه با قاچاق از مبادی ورودی است.
حقیقی مبارزه با قاچاق کالا را زنجیره ای پیوسته شامل قبل از مبادی تا سطح عرضه دانست و گفت: در سال 96 دستگاه های عمل کننده با تشدید برخورد و مقابله در مبادی به گونه ای عمل خواهند کرد که نیازی به برخورد در سطح عرضه نباشد البته این به معنای مجوز عرضه کالاهای قاچاق در بازار نیست و عرضه قاچاق طبق قانون جرم است.
در این جلسه اعضای حاضر اولویت ها و برنامه های دستگاه متبوع خود را برای تشدید مبارزه با قاچاق در مبادی ورودی اعلام کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار