رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور:

مدرسه محوری در مدارس استثنائی یک پروژه موفق جهانی است

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: مدرسه محوری در مدارس استثنائی یک پروژه موفق جهانی است که در کشور ما نیز باید این ظرفیت ایجاد شود .

کد مطلب: ۶۱۶۷۴۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، مجید قدمی در همایش مدیران مراکز استثنایی استان آذربایجان غربی با بیان اینکه مدرسه محل تمرین آمادگی برای حضور در جامعه است؛ اظهار کرد: مدرسه محوری در مدارس استثنائی یک پروژه موفق جهانی است که باید ظرفیتهای آن ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه کار با دانش آموزان استثنائی ظرفیتها و ویژگی های خاص خود را دارد؛ افزود: روانشناسی خاص دانش آموزان و اولیا آنها باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ادامه داد: پاسخگویی و ارتباط موثر با اولیا، نظارت بر ارزشیابی و تجهیز کتابخانه های مدارس استثنائی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی گفت: کسب دانش بروز و مهارت متناسب با مخاطب حوزه آموزش و پرورش استثنائی یک ضرورت است.

قدمی خاطر نشان کرد: همه عناصر فعال در مدرسه از معلم تا دانش آموز باید پژهنده و جستجوگر باشند.

«عیسی محمدی» رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان با اذعان به تحصیل 2هزار و 218 دانش آموز در مدارس استثنائی استان اظهار کرد: 27 فضای آموزشی دانش آموزان استثنائی با 90 کد آموزشی در استان فعالیت دارد.

وی با اشاره به فعالیت 15 مرکز آموزشی اختلالات یادگیری در استان گفت: 2هزار دانش آموز با شرایط خاص نیز بصورت تلفیقی در مدارس عادی تحصیل می کنند.

محمدی از پوشش تحصیلی 95.6 درصدی در حوزه آموزش و پرورش استثنائی خبر داد و افزود: 100 میلیون تومان اعتبار تعمیر و تجهیز به مدارس استثنائی استان تزریق شده است.

کسب رتبه های کشوری توسط دانش اموزان استثنائی استان در مسابقات ورزشی، فرهنگی و علمی و کمبود نیروی تخصصی و توانبخشی در این حوزه از دیگر موضوعات مطرح شده توسط این مقام مسئول بود.

گفتنی است در این همایش مشکلات و نیازهای مدارس استثنائی استان آذربایجان غربی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پیش از همایش نیز، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از مدرسه استثنایی رحمت ارومیه بازدید و از نزدیک روند آموزشی دانش آموزان را در کلاس های درسی مورد بررسی قرار داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار