در گفت‌و‌گو با پانا عنوان شد؛

رشد اقدامات پژوهشی در 3سال گذشته/رشد10درصدی تولید مقاله در دولت یازدهم

یک عضو کمیسیون آموزش از رشد اقدامات پژوهش و فناوری آموزش عالی در دولت یازدهم خبر داد و گفت: مقالات تولید شده و انتشار آن ها در پایگاه های معتبر علمی در طول سه سال گذشته با رشد 10 درصدی روبرو بوده است.

کد مطلب: ۶۱۶۷۰۶
لینک کوتاه کپی شد

قاسم احمدی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به رشد حوزه پژوهش در سال های اخیر اظهارداشت: در راستای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی و تحقق اقتصاد دانش بنیان، یکی از مسیرها تقویت پژوهش و فناوری در کشور است که در سال های گذشته خیلی مورد توجه قرار نگرفت.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به کم توجهی به اعتبارات پژوهشی در دانشگاه های کشور گفت: کل اعتباراتی که در سال جاری به حوزه پژوهش و فناوری اختصاص گرفته است با رشدی 15 درصدی روبرو بوده که این میزان برای برنامه های این حوزه اصلا جوابگو نیست.

وی در ادامه با بیان اینکه در مراکز تحقیقاتی و پژوهشی اعتبارات ۲۰ درصد ودر پارک‌ های علم و فناوری میزان افزایش اعتبارات پژوهشی در حدود ۱۳ در صد بوده است، گفت: بر اساس گزارش های وزارت علوم در سال ۹۵ حدود ۶۶ میلیارد تومان خرید از نمایشگاه تجهیزات ساخت داخل توسط پارک‌ های علم و فناوری صورت گرفته که نسبت به سال گذشته این آمار حداقل دو برابر شده است.

احمدی با اشاره به رشد 10 درصدی تولید مقاله در دولت یازدهم گفت: رشد مقالات تولید شده و انتشار آن ها در پایگاه های معتبر علمی نشان می دهد که در این بخش با موفقیت روبرو بوده ایم.

وی همچنین با اشاره به تعداد موسسات پژوهشی دارای مجوز وزارت علوم نیز گفت: در ابتدای فعالیت دولت یازدهم، 669 موسسه فعال بود که در حال حاضر 951 موسسه فعالیت می ‌کند. از طرفی اکنون 170 مرکز رشد فعال هستند و 5 پارک علم و فناوری جدید در این مدت ایجاد شده است به گونه ای که تعداد این پارک ها از 33 به 39 رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار