مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل خبرداد:

80 میلیارد ریال برای جبران بخشی از خسارت وارده به استان اردبیل

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اردبیل از اختصاص 80 میلیارد ریال اعتبار برای جبران بخشی از خسارت وارده به این استان خبرداد.

کد مطلب: ۶۱۶۶۳۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، مسعود امامی یگانه درجریان بازدید از مناطق آسیب دیده شهرستان مشگین شهر افزود: این مبلغ بصورت تنخواه در اختیار استان قرار گرفته و امکان افزایش آن وجود دارد .

وی گفت: در جریان سیل 10 روز پیش بیش از 140 میلیارد ریال به مناطق مختلف استان اردبیل خسارت وارد شده که بیشترین میزان آن با رقم 85 میلیارد ریال مربوط به شهرستان مشگین شهر می باشد .

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل با قدردانی از صبر و شکیبایی مردم و همکاری آنها با نیروهای امدادی و مسوولان محلی اظهار کرد: در حال حاضر بخش وسیعی از خرابی های بوجود آمده ترمیم شده است .

امامی یگانه با اشاره به تخریب جاده دسترسی پارک جنگلی مشگین شهر نیز گفت: با توجه به نقش پارک جنگلی مشگین شهر در رونق صنعت گردشگری منطقه بزودی عملیات ساماندهی بستر رودخانه و ترمیم جاده دسترسی این پارک آغاز می شود .

گفتنی است:یک هفته پیش بیشتر شهرستان های استان اردبیل شاهد تندبادهایی با سرعت بالغ بر 85 کیلومتر بر ساعت بودئکه در اثر توفان 135 کیلومتری در مشگین شهر خسارت هایی به شهروندان این شهرستان وارد شد .

این توفان علاوه بر وارد کردن خسارت به برخی تاسیسات شهری و روستایی موجب ذوب برف سبلان و گل آلود شدن رودخانه خیاوچایی به عنوان منبع تامین آب شرب شهرستان مشگین شهر شد .

غلظت و گل و لای موجود در آب این رودخانه باعث شد که مشکلاتی در تصفیه خانه مشگین شهر بوجود آید و آب 50 درصد از مشترکان این شهرستان قطع شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار