مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل:

طرح های مهار آب 41 هزار شغل جدید در استان اردبیل ایجاد می کند

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: با اجرا و تکمیل طرح های مهار آب های مرزی و غیر مرزی 41 هزار شغل جدید در استان ایجاد می شود و تحقق آن به حل مشکل بیکاری کمک زیادی خواهد کرد.

کد مطلب: ۶۱۶۶۱۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل،اصغر سلیمان زاده در گفت وگو با خبرنگاران افزود: دولت تدبیر و امید اجرای طرح مهار آب های مرزی استان را در دستور کار قرار داده و برای اجرای آنها یک میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است
وی افزود: عملیات اجرایی این طرح ها از سال 93 شتاب گرفت بطوریکه امسال 18 هزار 500 هکتار از شبکه اصلی پایاب سد خداآفرین در منطقه مغان آماده افتتاح شده است .
سلیمان زاده بااشاره به اجرای طرح های آبرسانی در استان افزود: طرح های آبرسانی اردبیل ، نیر، نمین و سرعین که شهرهای با فاصله کم نسبت به هم هستند به صورت یکپارچه انجام می گیرد و برای تامین آب آشامیدنی این شهرها برنامه های متعددی در دست اجراست که مهمترین آن انتقال آب از حوزه قزل اوزن به اردبیل می باشد .
وی بیان کرد: بهترین راهکار برای تامین آب آشامیدنی و نیز صنعت رو به توسعه اردبیل انتقال آب از حوزه قزل اوزن در جنوب استان است که خوشبختانه سهمی معادل 50 میلیون متر مکعب برای استان در وزارت نیرو تخصیص و نهایی شده و با انتقال آن به اردبیل آب مورد نیاز این منطقه تا 30 سال آینده تامین خواهد شد .
سلیمان زاده مهمترین ابزار عملیاتی شدن این طرح را استفاده از ظرفیت فایناس خارجی و داخلی ذکر کرد و گفت: استفاده از این ظرفیت پیش بینی شده و با توجه به تجربه های موجود به عملیاتی شدن آن در کوتاه مدت امیدواریم .
وی با اشاره به موضوع کیفیت آب آشامیدنی اردبیل گفت: برای افزایش کیفیت آب آشامیدنی اردبیل در سد یامچی یک برج آبگیر ، چهار پمپ شناور و سه شفت ایجاد شده و یک شفت اصلی هم با پیشرفت فیزیکی 75 درصد در دست اجرا است که در صورت تکمیل مشکل کیفی آب آشامیدنی اردبیل تا حد زیادی مرتفع خواهد شد ضمن اینکه با تکمیل عملیات فاضلاب شهر نیر از سوی شرکت آب و فاضلاب استان این مشکل به طور کلی مرتفع خواهد شد .
سلیمان زاده صرفه جویی در مصرف آب را ضروری دانست وافزود: در حال حاضر 36 میلیون متر مکعب آب از سد یامچی برداشت می شود که باید برای استفاده بهینه و جلوگیری از مصرف بی رویه آب بیشتر از این فرهنگ سازی شود .
وی همچنین اضافه کرد: شرکت آب منطقه ای اردبیل برای اینکه آب را به صورت بهینه و پایدار در اردبیل توزیع کند اقدام به زون بندی به طول 47 کیلومتر کرده که 32 کیلومتر آن اجرا شده و بقیه هم اجرایی می شوئد که در صورت اجرا و تکمیل زون بندی مشکل فشار و توزیع اب حل می شود .
سلیمان زاده با اشاره به طرح های آّبرسانی در شهرهای نمین و عنبران نیز گفت : برای آبرسانی نمین و عنبران 2 ایستگاه پمپاژ مدنظر است که عملیات اجرایی یکی از این ایستگاه ها به پایان رسیده و عملیات اجرایی ایستگاه دیگر هم در دست اجراست .
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل از تکمیل بسته آبرسانی خلخال خبر داد و گفت:برای تامین آب آشامیدنی این شهر طرح کاملی در بالادست خلخال در سد بفراجرد در دست اجراست و عملیات اجرایی خط انتقال آن هم به طول 10 کیلومتر شروع شده که از این میزان پنج کیلومتر اجرا و پنج کیلومتر دیگر هم در دست اجراست .
سلیمانزاده با اشاره به احداث تصفیه خانه آب خلخال افزود: برای احداث این تصفیه خانه به روش بی او تی با پیمانکار قرارداد منعقد شده و با اجرا و تکمیل بسته عملیاتی آبرسانی خلخال آب آشامیدنی این شهر تا سال 1425 تامین خواهد شد .
وی در خصوص تصفیه خانه آب مشگین شهر نیز گفت: ارتقای این تصفیه خانه در اولویت طرح های آبرسانی است بطوریکه خط انتقال آن به طول پنج کیلومتر اجرا شده و یک خط انتقال دیگر هم از سد های سبلان ،احمد بیگلو ، اهل ایمان و خیاو چایی مدنظر است که در صورت اجرایی شدن آب آشامیدنی این شهر هم تا سال 1425 تامین خواهد شد .
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل همچنین با اشاره به تامین آب آشامیدنی شهرهای گرمی، پارس آباد و بیله سوار گفت: در این شهرها مشکل کمبود آب وجود ندارد و تصفیه خانه های این شهرها احداث شده و تاکنون هم گزارشی در ارتباط با پایین بودن کیفیت آب انها دریافت نشده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار