جشنواره علمی – ادبی "تپش واژه ها" در شهرستان جم برگزار شد

مدیر آموزش و پرورش جم گفت: جشنواره علمی – ادبی "تپش واژه ها" ویژه دانش آموزان مدارس ابتدایی شهرستان جم برگزار شد.

کد مطلب: ۶۱۶۵۷۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا دیر ، خلیل نیکخواه اظهار داشت: این جشنواره با هدف توانمند سازی دانش آموزان در مهارت های زبانی و کلامی برگزار گردید.

مدیر آموزش و پرورش جم افزود: اهمیت سخن و سخنوری در زندگی انسان آن قدر جایگاهی عظیم دارد که خدای بزرگ در جایی از کتاب مقدسش، قرآن کریم، به «قلم» سوگند یاد می کند و در جایی دیگر بعد از مسئله آفرینش، از «علمّه البیان» یاد می کند.

وی خاطر نشان کرد: در دنیای امروز که بسیاری از تغییرات به صورت لحظه ای ظهور و بروز پیدا می کنند و دانش بشری در حال تغییرات گسترده است، کودک امروزی با بسیاری از زیبایی های دنیای کهن و ادبیات غنی ایرانی - اسلامی نا آشنا و گاه بیگانه است در حالی که متون کهن زبان فارسی غنی از تعالیم اسلامی و الهی است که می توان به وسیله آن ها مبانی اصیل اسلامی را آموزش داد.

نیکخواه تصریح کرد: برنامه های آموزشی و پرورشی در سطح مدارس باید به گونه ای طراحی گردد که دانش آموزی خلاق و مبتکر تربیت کند که در آینده بتواند امور روزمره خود را به خوبی انجام دهد و به کشور بزرگ ایران و ادبیات و فرهنگ غنی آن افتخار نماید.

مدیر آموزش و پرورش جم گفت: دانش های چهار گانه زبانی که شامل خواندن، نوشتن، گوش دادن و سخن گفتن می شود باید به صورت یکنواخت رشد کنند و ارتقا یابند تا بتوانیم انسانی اجتماعی و بارور به جامعه تحویل نماییم.

نیکخواه بیان کرد: در جشنواره علمی-ادبی «تپش واژه ها» بر آنیم تا زمینه ساز لذت وافر دانش آموزان از متون زیبای ادبیات فارسی را فراهم نماییم و دانش آموزان با درک درست از واژه های زبان فارسی به خوانش متون ادبی کهن بپردازند و از این راه ضمن بهره گیری از مفاهیم اخلاقی و پند آموز این متون، از افسردگی ها و یکنواختی ها و روزمرگی های آنان نیز کاسته شود و موجب رشد و ارتقای اعتماد به نفس آنها گردد.

گفتنی است: جشنواره علمی- ادبی«تپش واژه ها» با حضور دانش آموزان چهارم، پنجم و ششم دبستان در دو بخش کلی نظم خوانی شاهنامه فردوسی و نثر خوانی گلستان سعدی برگزار شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار