معاون آموزش متوسطه استان همدان در گفت و گو با پانا:

۴۸مدرسه استان همدان آزمایشگاه مجهز دارند

معاون آموزش متوسطه استان همدان با بیان اینکه ۱۸۵ مدرسه دولتی در استان همدان وجود دارد که ۱۶۰ مدرسه رشته های ریاضی فیزیک و تجربی را دارند افزود: تنها ۴۸ مدرسه از آزمایشگاه مجهز بهره مند هستند.

کد مطلب: ۶۱۶۵۵۹
لینک کوتاه کپی شد

عباس احمدی مقیم در گفت و گو با خبرنگار پانا گفت: پژوهش سرا ها به عنوان یک مرکز برای هدایت استعداد های خلاق دانش آموزان، به فعالیت میپردازد.
وی با بیان این که این مرکز در ابتدا بصورت آزمایشی فعالیت میکرد، افزود: در دولت تدبیر و امید در قالب یک قانون از آن یاد میشود.
وی تصریح کرد: این قانون امضای ریاست محترم جمهور را همراه دارد و از آن بعنوان قوانین اجرایی آموزش و پرورش یاد میشود.
معاون آموزش متوسطه استان همدان در رابطه با اهداف پژوهش سرا ها اظهار داشت: این مراکز با هدف تحقیق و پژوهش فردی و گروهی و شناسایی و جذب دانش آموزان و حضور آنان در عرصه های ملی و بین المللی فعالیت میکند.
وی با بیان اینکه در آغاز، در استان تنها ۱۱ پژوهش سرا وجود داشت، افزود: در هر سال ۳ پژوهش سرا تاسیس شد و در حال حاضر در تمام مناطق پژوهش سرا وجود دارد.
وی خاطر نشان کرد: اعتبارات مالی، بصورت متمرکز از آموزش و پرورش و از جانب نهاد هایی چون شهرداری و بنگاه های اقتصادی و .... و هدایا و کمک های مردمی تامین میشود.
احمدی مقیم با بیان اینکه ۱۸۵ مدرسه دولتی در استان همدان وجود دارد که ۱۶۰ مدرسه رشته های ریاضی فیزیک و تجربی را دارند افزود: تنها ۴۸ مدرسه از آزمایشگاه مجهز بهره مند هستند.
وی تصریح کرد: برای تجهیز کردن آزمایشگاه های مدارس استان به دو میلیارد و ۳۵۰میلیون تومان اعتبار نیاز داریم.
/فاطمه الوان/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار