کار با دانش آموزان استثنائی ظرفیت های خاص خود را دارد

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: کار با دانش آموزان استثنائی ظرفیتها و ویژگی های خاص خود را دارد.

کد مطلب: ۶۱۶۵۴۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، مجید قدمی در همایش مدیران مراکز استثنایی آذربایجان غربی که در ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: روانشناسی خاص دانش اموزان و اولیا آنها باید مورد توجه قرار گیرد.


وی افزود: کسب دانش بروز و مهارت متناسب با مخاطب حوزه آموزش و پرورش استثنائی یک ضرورت است.


رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تصریح کرد: همه عناصر فعال در مدرسه از معلم تا دانش آموز باید پژهنده و جستجوگر باشند، چراکه مدرسه محل تمرین آمادگی برای حضور در جامعه است.
وی تاکید کرد: اسخگویی و ارتباط موثر با اولیا، نظارت بر ارزشیابی و تجهیز کتابخانه های مدارس استثنائی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

عیسی محمدی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی آذربایجان غربی نیز اظهار داشت: 2هزار و 218 دانش آموز در مدارس استثنائی استان تحصیل می کنند و27 فضای آموزشی دانش آموزان استثنائی با 90 کد آموزشی در استان وجود دارد.
وی افزود: 15 مرکز آموزشی اختلالات یادگیری فعالیت دارند و پوشش تحصیلی 95.6 درصدی در حوزه آموزش و پرورش استثنائی استان محقق شده است.
محمدی گفت: کمبود نیروی تخصصی و توانبخشی در این حوزه وجود دارد .


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار