عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان مسکن درگفت وگو با پانا:

بازار مسکن تا پایان برگزاری انتخابات با ثبات است

عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان مسکن عنوان کرد:در 4 ماه ابتدایی امسال تغییر قابل توجهی برای بازار مسکن قابل پیش بینی نیست و بازار منتظر آن است تا ببیند ماههای آتی چه شرابطی پیش می آید.

کد مطلب: ۶۱۶۵۰۹
لینک کوتاه کپی شد

ایرج رهبر درگفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا تصریح کرد :در برهه ای از زمان به سر می بریم که تصمیم گیری برای مردم بسیار سخت شده است و با توجه به در پیش رو زمان انتخابات مردم منتظرند تا ببینند دولت آتی چه ترکیبی می تواند داشته باشد و تصمیمهای آنها شرایط اقتصادی کشور را به چه سمت و سویی هدایت می کند.

عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان مسکن با تاکید براینکه تغییر قابل توجهی برای بازار مسکن در 4 ماه ابتدایی امسال قابل پیش بینی نیست ، تصریح کرد: اگر چه سرمایه گذاری مستقیم در تولید مسکن در اختیار دولت نیست اما دولت ابزارهای ی دارد که می تواند از آن در جهت رونق سرمایه گذاری در بخش مسکن استفاده کند.

رهبرگفت :در طول سالهای گذشته رکود بازار مسکن تا این حد که در این دوره به وجود آمده طولانی نشده است.

عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان مسکن خاطر نشان کرد:اگرچه دولت دخالتی در بازار مسکن ندارد اما بسیاری از سیاست گذاری های دولت در سطح کلان بر این بازار تاثیر گذار است به طور مثال اگر در نیمه های راه تولید یک پروژه عمرانی مشخص شود که مالیاتهای تولید یا نقل و انتقال تغییر کرده است طبیعی است که شرایط تولید تغییر می کند ؛سال گذشته هزینه نقل و انتقالات مسکن از 2 درصد به حدود 10 درصد افزایش یافت.

عضو انجمن انبوه سازان تصریح کرد:شرایط غیر قابل پیش بینی برای هریک از بخش های اقتصادی به آن صدمات غیر قابل جبران وارد خواهد کرد؛البته دولت ابزارهای مثبتی همانند معافیت های مالیاتی یا سایر مشوقهای تولید را نیز در اختیار دارد که می تواند شرایط تولید را برای بسیاری از بخشهای تولیدی کشور در مسیر بهبود قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد :اگر چه سرمایه گذاری مستقیم در تولید مسکن در اختیار دولت نیست اما دولت ابزارهای ی دارد که می تواند از آن در جهت رونق سرمایه گذاری در بخش مسکن استفاده کند.

وی افزود:از سوی دیگر دولت می تواند تسهیلات خرید مناسب را در اختیار خریداران قرار دهد.

رهبر گفت :بسته های تشویقی تولید که در برخی از شهرها وجود داشته در سطح شهر تهران اعمال نشده اما تسهیلاتی برای تولید در بافتهای فرسوده وجود داشته که تسهیلات تشویقی برای اخذ تراکم ارایه شده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار