در حاشیه سی و پنجمین جشنواره جهانی فجر:

دیدار رئیس سازمان سینمایی هنگ کنگ با رئيس سازمان سينمايي ايران

روز یکشنبه ۳ اردیبهشت "ما هونگ کوک" رئیس سازمان سینمایی، "ولینگتون فونگ" دبیر اجرایی سازمان سینمایی،"تدی چن" کارگردان مشهور هنگ کنگ و هیات همراه ، با محمد مهدي حيدريان رئيس سازمان سينمايي و عليرضا تابش مديرعامل بنياد سينمايي فارابي در محل اين بنياد دیدار و گفتگو کردند.

کد مطلب: ۶۱۶۴۹۱
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش سرویس فرهنگی پانا؛ در این دیدار محمدمهدی حیدریان معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی کشور با تشريح سياست هاي سينمايي ايران، ضمن استقبال از تولیدات مشترک میان سینمای ایران و هنگ کنگ گفت: یکی از رویکردها و سیاست مدیریت سینمای ایران ورود به بازارهای سینمایی در منطقه چین و هنگ كنگ است.
وی گفت: سعی خواهیم کرد تا هماهنگی های لازم جهت تولید و همکاری های مشترک میان عوامل سینمایی هنگ کنگ و جامعه سینمای ایران انجام شود.
حيدريان با تاكيد بر همكاري و نظارت بنياد سينمايي فارابي در روند توليد مشترك ايران و هنگ كنگ ، گفت: تمركز طرفين بر توليد مشترك و اجراي يك پروژه مي تواند زمينه ساز توسعه همكاري هاي سينمايي دو كشور باشد .
رئيس سازمان سينمايي با اشاره به حضور سينماگران هنگ كنگي در جشنواره جهاني و بازار فيلم فجر، بر حضور موسسات و شركت هاي پخش فيلم در بازار فيلم هنگ كنگ تاكيد كرد .
"ما هنوگ کوک" رئیس سازمان سینمایی نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در محل بنیاد سینمایی فارابی اظهار امیدواري کرد تا در بستر مناسبی همکاری های سينمايی میان دو کشور ایران و هنگ کنگ بیش از پیش افزایش یابد.
وی ضمن تاکید به تولید مشترک سینمایی و همکاری در سطح جشنواره ها و مبادله محصولات فرهنگی گفت: امیدوارم در سطح انتقال تکنولوژی و خدمات سینمایی نیز بتوانیم همکاری ارزشمند و ثمربخشی داشته باشیم.
در ادامه "ولینگتون فونگ" ضمن اشاره به حضور در سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر و مذاکراتی که در خصوص تولید مشترک با مديران بنياد فارابي و سینماگران ایرانی انجام دادند، گفت: در طول یکسال گذشته با همکاری هیات های ایرانی مقدمات تولید مشترک بررسی شده و امسال با یک طرح جامع ومنسجم به همراه هیاتی متشکل از مدیران دولتی و خصوصی و سینماگران در جشنواره حضور یافته ایم.
"فونگ" افزود: امیدواریم با برنامه ریزی های به عمل آمده، جشنواره جهانی فجر امسال نقطه عطفی برای عملیاتی شدن توافقات صورت گرفته در بخش همکاری های مشترک از جمله تولید فیلم باشد .
در اين نشست همچنين موضوع عضويت سينماي ايران در اتحاديه تأمين محتواي سينمايي و رسانه اي آسيا كه كشورهاي چين، كره جنوبي، هنگ كنگ و ژاپن در آن عضو هستند مطرح شد و مقرر گرديد مقدمات عضويت ايران در تعامل با سازمان سينمايي و بنياد فارابي فراهم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار