کواکبیان:‌ شورای نگهبان شاخص های رجل سیاسی را مشخص کند

نماینده مردم تهران با انتقاد از اینکه چرا هیچ کدام از نمایندگان مجلس از نظر شورای نگهبان رجل سیاسی نیستند، گفت: شورای نگهبان باید براساس سیاست های کلی انتخابات مصادیق و شاخص های رجل سیاسی را مشخص کند.

کد مطلب: ۶۱۶۴۶۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس سیاسی پانا، مصطفی کواکبیان روز دوشنبه در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای در اخطار اصل 67 و 115 قانون اساسی با تبریک اعیاد مبعث و شعبانیه به نمایندگان و ملت ایران گفت و ادامه داد: خوشبختانه شورای نگهبان اسامی افراد احراز صلاحیت شده برای انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد که باید همه از این نظر تمکین کنند.

وی ادامه داد:‌ تنها مجلس تا انتخابات دو جلسه علنی دارد. روز گذشته و امروز نیز دو جلسه غیرعلنی برای اشتغال و اقتصاد داشتیم که باید بعد از برگزاری انتخابات تلاش شود تا دولت لایحه جامع انتخابات را به مجلس ارایه کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطر نشان کرد: باید مصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره انتخابات را مدنظر قرار داد و شورای نگهبان نیز براساس سیاست های کلی انتخابات مصادیق و شاخص های رجل سیاسی و مدیر و مدبیر بودن را مشخص کند.
کواکبیان با بیان اینکه نمایندگان طبق اصل 67 قانون اساسی سوگند یاد کرده اند که از حقوق ملت دفاع کنند، اظهار داشت: اگر نتوانیم از حقوق خود دفاع کنیم، نمی توانیم از حقوق ملت نیز دفاع کنیم.
وی اظهار کرد: شخصی با 30 سال سابقه و افرادی دیگر با سوابق در قوه قضاییه و شهرداری، رجل سیاسی هستند؛ ولی از نمایندگان و ادوار مجلس رجل سیاسی نمی شوند؛ باید شاخص های رجل سیاسی مشخص شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار