زنگ هفته سلامت در مدارس ایلام نواخته شد

در مراسمی زنگ هفته سلامت در مدارس ایلام نواخته شد.

کد مطلب: ۶۱۶۴۶۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا ازاستان ایلام، زنگ هفته سلامت در مدارس ایلام نواخته شد؛ براساس این گزارش "محمدرضا مروارید"، استاندار ایلام در آیین نمادین نواختن زنگ هفته سلامت در مدرسه دخترانه حضرت رقیه (س) روستای چالسرا شرکت کرد.

وی در این مراسم گفت: قبل از اجرای این طرح، بسیاری از والدین دانش آموزان بدلیل مشکلات مالی رنج و درد بیماری را تحمل کرده و بدلیل هزینه بالای درمان به مراکز درمانی مراجعه نمی کردند و گاهی بیماری آنها به مرگ منجر می شد.

این مقام مسئول افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت همه اقشار کم درآمد جامعه تحت پوشش خدمات درمانی قرار گرفتند و اکنون هیچ فردی مجبور به تحمل درد و رنج ناشی از بیماری و مشکلات مالی پرداخت هزینه درمانی نیست و مردم از این نظر آسوده خاطر هستند.

مروارید یادآور شد: 11 میلیون نفر در سطح کشور تحت پوشش هیچ بیمه ای نبودند و اکنون این افراد با اجرای طرح تحول سلامت از خدمات بهداشتی و درمانی بهره مند شده و هزینه درمانی آنها کاهش یافته است.

استاندار ایلام با بیان اینکه خدمات بهداشتی این طرح در مدارس نیز در حال اجرا است، گفت: بسیاری از این خدمات از جمله بهداشت دهان و دندان، شنوایی سنجی، بینایی سنجی و خدمات دیگر به صورت رایگان به دانش آموزان ارائه می شود و رضایت مندی زیادی نیز داشته است.

وی تاکید کرد: این طرح نعمتی است که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به مردم داد چون در هیچ کجای دنیا خدمات درمان براحتی ارائه نمی شد ولی اینک مشکلات پرداخت هزینه های درمانی در کشور کاهش یافته و هیچ بیماری دغدغه هزینه های درمانی ندارد.

مروارید ابراز امیدواری کرد خدمات این طرح در حوزه های مختلف نهادینه شود و مردم بهترین بهره را از خدمات این طرح در حوزه بهداشت، درمان و سلامت ببرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار