نماینده ولی فقیه در استان کردستان:

تربیت دینی فرزندان نقش اساسی در سلامت روان و سازگاری اجتماعی آنان دارد

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: تربیت دینی توسط خانواده نقش اساسی در سلامت روان و سازگاری اجتماعی فرزندان دارد و اگر نقش و جایگاه پدری ضربه بخورد هیچ چیز خانواده سر جای خودش نخواهد بود و بی انظباطی و مشکلات متعددی پیش می آید.

کد مطلب: ۶۱۶۴۰۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا کردستان،سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در نشست تخصصی " نقش پدری"، اظهار کرد: باید به یک سری مسائل توجه اساسی کنیم و برخی موضوعات ساده نقش کلیدی دارند و به دلیل اینکه به آنها نپرداخته و از آنها غفلت کردیم باعث شده دشمن از آنها سوء استفاده کند و این سوء استفاده دشمنان باعث کمرنگ شدن برخی نقش ها شده است.

وی گفت: پدر بزرگ، مادربزرگ، مادر و پدر در خانوادهها یک نقش ویژه دارند که اگر به این نقش ها توجه نکنیم با گذشت زمان افکار و عقاید خطرناکی جایگزین آنها می شود و آنها را از بین می برد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: نیاز جامعه ما می طلبد که برخی پژوهشگران و دانشجویان موضوعات پژوهش و پایان نامه های خود را به تبیین نقش پدر در جامعه اختصاص دهند.

وی تصریح کرد: تربیت دینی توسط خانوادهها نقش اساسی در سلامت روان و سازگاری اجتماعی فرزندان دارد و اگر نقش و جایگاه پدری ضربه بخورد هیچ چیز خانواده سر جای خودش نخواهد بود و بی انظباطی و مشکلات متعددی پیش می آید.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی افزود: پدر و مادر هر یک در خانواده یک رکن هستند و مسئولیت هایی دارند و رشد و توسعه خانواده بر عهده پدر است که به آن نقش پدری می گویند.

وی یادآور شد: در قرآن موارد مختلفی از نقش پدر ذکر شده است و حضرت آدم را ابوالبشر نامیده اند و تشبیهات زیبا و معنادداری داشته است و اسلام جایگاه ویژه ای برای پدر قرار داده و پدر را با معانی مختلفی خوانده، که این نشان دهنده احترام به این جایگاه و اهمیت آن است.

نایب رییس دوم کمیسیون سیاسی - اجتماعی مجلس خبرگان با اشاره به اینکه پدر در خانواده مامن و ماوای خانواده و فرزندان است، گفت: پدر تکیه گاه خانواده است و باید به این جایگاه رفیع تکیه کرد و اگر بخواهیم جامعه سالم و درست شود باید به خانواده ها رسیدگی کنیم.

وی افزود: اهمیت و ارزش جایگاه پدری به حدی است که قابل سوگند است و به پدر سوگند می خورند اما به دلیل رعایت احترام پدر را در معرض قسم قرار ندهیم و اگر انسان به پدر و مادر خود نیکی کند در جمع بهشتیان قرار می گیرد.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی گفت: پدر چراغ زندگی ها است و تا پدر وجود دارد چراغ خانواده ها روشن است و اگر دوستی با پدر قطع شد نورانیت فرد هم گرفته می شود.

وی با اشاره به اینکه شان پدر و مادر یک شان ویژه است، گفت: فرزندان از پدر و مادر خود الگوبرداری می کنند و اگر ما به پدر و مادر احترام بگذاریم فرزندان ما نیز به ما احترام می گذارند و احترام به والدین یک فرهنگ اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: اگر جایگاه پدر در خانواده حفظ نشود کانون خانواده در معرض خطر قرار می گیرد و پاشیدگی بنیان خانواده ها تبعات منفی برای خانواده ها دارد.

وی با اشاره به اینکه رعایت شان و جایگاه پدر واجب است، تصریح کرد: در انجام برخی کارهای واجب مانند ازدواج دختران اذن پدر لازم است که باید سلسله مراتب مدیریت خانواده و نقش مدیریتی کلان پدر حفظ شود.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با اشاره به اینکه اگر مدیریت خانواده از بین رفت در کل جامعه تاثیر منفی دارد، گفت: پدر در خانواده نقش رهبر در جامعه را دارد که اگر به حرف رهبر گوش کنیم کشور و جامعه ما حفظ می شود و از گزند دشمنان دور می ماند و هر جا که نقش پدر مخدوش شود ضرر خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه حرمت پدر و مادر در کنار خداوند متعال قرار می دهند، افزود: پدر در خانواده مسئول رشد و تامین امور خانواده است و جهت دهی و هدایت فرزندان به سمت خیر و خوبی را بر عهده دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: والدین تلاش کنند فرزندان آنها تن پرور و بی تحرک تربیت نشوند و آموختن ادب و وقار و پرهیز از انحرافات در خانواده است.

وی به جایگاه تربیتی پدر در حوزه سیاسی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: آگاهی دادن و پرورش فرهنگی و رعایت نظم و انظباط از نقش های پدری در حوزه اخلاقی و اجتماعی است و پدر در حوزه سیاسی باید فرزندان خود را هدایت کند که بینش سیاسی پیدا کنند.

آیت الله حسینی شاهرودی نقش پدر در تربیت مذهبی فرزندان را رفیع دانست و گفت: والدین و خصوصا پدران در تربیت دینی فرزندان نقش کلیدی داشته و نقش پدر در خانواده باید اعمال شود و فرزندان را باید در مسیر خدایی قرار دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار