«گلاب آدینه» بهترین بازیگر جشنواره پکن شد

«گلاب آدینه» با بازی در فیلم «آبجی»، جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن هفتمین جشنواره بین المللی فیلم پکن را به خود اختصاص داد.

کد مطلب: ۶۱۶۳۶۹
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش سرویس فرهنگی پانا، هفتمین جشنواره بین‎المللی فیلم که از روز جمعه 25 فروردین ماه جاری در شهر پکن پایتخت چین فعالیت خود را آغاز کرده بود، شامگاه امروز (یکشنبه) با برگزاری مراسم اختتامیه و اهدای جوایز بخش مسابقه «معبد آسمان» به فیلم ها و نفرات برگزیده به کار خود پایان داد.
بر اساس این گزارش، فیلم «آبجی» که به کارگردانی «مرجان اشرفی‎زاده» در بخش رقابتی جشنواره حضور داشت موفق شد جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را با بازی «گلاب آدینه» به خود اختصاص دهد.
فیلم «آبجی» که ششمین حضور بین المللی خود را تجربه می کرد، در این بخش با 15 فیلم از کشورهای چین، کانادا، فرانسه، استرالیا، فنلاند، گرجستان و برخی دیگر از کشورهای جهان رقابتی تنگاتنگ داشت.
گفتنی است، داوران و کارشناسان حاضر در جشنواره بعد از پنج دور گزینش کردن و بررسی 424 اثر ارسال شده از 19 کشور جهان، در نهایت 13 فیلم خارجی و 2 فیلم چینی را برای حضور در بخش رقابتی معرفی کردند که فیلم مرجان اشرفی زاده یکی از آنها بود.
در خلاصه داستان فیلم آبجی آمده است: طلا و عطی (آبجی)، مادر و دختری‌اند که سالیان سال است کنار هم زندگی کرده‌اند؛ سال‌هایی به درازای زندگی آبجی یعنی حدود ۵۰ سال. اما این وضعیت پایدار نیست و روزهای جدایی از راه می‌رسند. این جدایی در حالی اتفاق می‌افتد که آبجی به دلیل شرایط ویژه‌ای که دارد بسیار وابسته به مادر است و طلا در زمان باقی مانده به دنبال امنیتی برای آینده آبجی است. آینده‌ای بدون حضور خودش...
همچنین در این دوره از جشنواره بین المللی فیلم پکن، فیلم های «فروشنده» و «اژدها وارد می شود» به ترتیب به کارگردانی اصغر فرهادی و مانی حقیقی هر یک در دو سانس در بخش غیر رقابتی نمایش داده شدند.
جشنواره بین المللی فیلم پکن در سال های اخیر نه تنها در رده برترین جشنواره فیلم آسیا قرار گرفته بلکه جزو سه جشنواره مهم بین المللی فیلم دنیا نیز به حساب می آید.
در طول برگزاری هفتمین جشنواره فیلم پکن بیش از 500 فیلم برجسته در 30 سینمای تجاری، هنری و دانشگاه پکن به نمایش درآمد.
یکی از ویژگی‌های جشنواره فیلم امسال، برگزاری بخش فیلم‎های «یک کمربند یک راه» در راستای احیای جاده ابریشم نوین بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار