به مناسبت هفته سلامت:

برپایی ايستگاه های سلامت در شیراز

ریيس مركز بهداشت شهداي انقلاب، از برپایی ايستگاه های سلامت در شیراز و استقرار تيم هاي سلامت روان و بيماري هاي غيرواگير این مرکز در فروشگاه رفاه و زيارتگاه سيد تاج الدين غريب خبر داد.

کد مطلب: ۶۱۶۳۶۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس، حميدرضا قاسم پور با اشاره به برگزاری هفته سلامت از يكم تا هفتم ارديبهشت، گفت: با توجه به شعار ملي هفته سلامت که "زندگي سالم با نشاط و اميد" است، اين مركز در راستای سلامتی و بیمار یابی همشهریان اقدام به برپايي غرفه هاي سلامت در مراكز شلوغ و پر رفت و آمد و ارایه خدمات به همشهريان شيرازي کرده است.

او با تاکید بر اهميت شناسايي بيماران افسرده، ديابتي، پرفشاري خون، قلبي عروقي و ارزيابي خطر اين بيماري ها، مشاوره را در اين زمينه ها امري ضروري برشمرد و ادامه داد: در هفته سلامت سال جاري، ايستگاه هاي سلامت در دو پايگاه، فروشگاه رفاه واقع در بلوار باهنر جنوبي و زيارتگاه سيدتاج الدين غريب واقع در دروازه كازرون پيش بيني شده كه در روزهاي شنبه، يكشنبه، دوشنبه، چهارشنبه، دوم، سوم، چهارم و ششم ارديبهشت، ازساعت 17 تا 20، آماده مشاوره و ارایه خدمات به شهروندان و مراجعان است.

قاسم پور خدمات ارائه شده در غرفه بيماري هاي غيرواگير را شامل اندازه گيري قد، وزن، فشارخون، نمايه توده بدني ( BMI )نام برد و افزود: در اين غرفه ها ميزان خطر ابتلای فرد به بيماري هاي قلبي و عروقي در10 سال آينده نيز بررسي مي شود و مشاوره هاي لازم در خصوص فعاليت بدني و تغذيه مناسب، ارایه مي شود.

ریيس مركز بهداشت شهداي انقلاب همچنين از حضور پررنگ روانشناسان در طول اين هفته در غرفه ها خبرداد و اضافه كرد: ‌باتوجه به شعار بهداشت جهاني با موضوع افسردگي نيز، كارشناسان بهداشت روان با استقرار در اين ايستگاه ها به ارایه مشاوره و راهكارهاي مبارزه با افسردگي می پردازند و بروشورهاي آموزشي در خصوص مهارت هاي شاد زيستن را بين مراجعان توزيع می کنند و با انجام تست غربالگري افسردگي بيماريابي صورت می گیرد.

او همچنين با اشاره به ديگر خدمات ارائه شده در اين غرفه ها، ثبت اطلاعات و آموزش خودمراقبتي در پيشگيري از افسردگي و اجراي مسابقه نقاشي مختص كودكان نام برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار