مدیرکل آموزش و پرورش ایلام:

ایجاد روحیه انقلابی مهمترین رویکرد راهیان نور دانش آموزی است

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام گفت: قناعت پیشگی، روحیه انقلابی و توجه ویژه به مسایل فرهنگی و مذهبی از مهمترین رویکردهای راهیان نور دانش آموزی است.

کد مطلب: ۶۱۶۳۶۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از استان ایلام، همایش سالانه اعضا کمیته های اجرایی بسیج دانش آموزی استان، در محل سالن همایش های هتل زاگرس ایلام برگزار شد.

علی بیرانوند مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام در این همایش گفت: همکاری و تعامل خوبی بین آموزش و پرورش ایلام و سپاه امیرالمومنین (ع)، در راستای اعزام حدود 9 هزار دانش آموز به اردوهای راهیان نور و مناطق عملیاتی ایلام و خوزستان صورت گرفت.

وی اظهار کرد: برگزاری این اردوها در امنیت کاملی که همواره مورد تاکید مقامات بوده است به نوبه خود کار بزرگی بود که به همت بسیج و سپاه صورت پذیرفت.

بیرانوند افزود: جابجایی و ترابری این حجم از دانش آموزان و با توجه به شرایطی سنی که دارند به نوبه خود کاری بس دشوار بود که به یاری خدا و با کوشش جمعی و هماهنگی خوبی که وجود داشت میسر شد.

وی ادامه داد: در برگزاری اردوهای جهادی، عمده کار آموزش و پرورش، سازماندهی و نظم و ثبت نام دانش آموزان برای اعزام بود و عملا سپاه در مبحث اقتصادی موضوع، هزینه های بیشتری را متحمل، و در برگزاری این اردوها زحمت بسیاری را کشیده اند.

مدیرکل آموزش و پروزش استان ایلام در ادامه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر کیفیت برگزاری اردوها اشاره و تصریح کرد: در راستای برگزاری اردوهای جهادی با سطح کمی و کیفی بالا نسبت به سالهای قبل پیشرفت خوبی داشته و جزء استان های برتر کشور در این زمینه هستیم اما آنچه بیشتر مدنظر ماست؛ افزایش هرچه بیشتر سطح کیفی این اردوهاست.

بیرانوند قناعت پیشگی، روحیه انقلابی و توجه ویژه به مسایل فرهنگی و مذهبی را از تاثیرات راهیان نور عنوان کرد و بیان داشت: دانش آموزان با قرار گرفتن در حال و هوای مناطق راهیان نور درسهایی میگیرند که در ادامه روند تحصیلی و زندگی بر روحیه انقلابی آن ها تاثیر مثبت گذاشته و این خود لزوم استمرار این برنامه بزرگ را دوچندان می کند.

وی خاطر نشان کرد: آموزش به دنبال تربیت صحیح قابل درک است و همچنانکه رهبر انقلاب بر آموزش پرورش نسل جوان و نوجوان تاکید دارند و همچنین به دلیل گسترش فناوری و تکنولوژی های مخرب، ما نیز با فراهم کردن اردوها و قراردادن دانش آموزان در اینچنین فضاهای معنوی راه را برای تربیت اسلامی دانش آموزان فراهم کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار