رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی:

بیماری سفیدک انگور 800 میلیارد ریال خسارت وارد کرد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: سال گذشته، بیماری سفیدک انگور 800 میلیارد ریال خسارت برای کشاورزان استان به بار آورد.

کد مطلب: ۶۱۶۳۳۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا خراسان شمالی ، عبدالله یوسفی در نشست خبری در خصوص بیماری سفیدک انگور در سطح باغات خراسان شمالی افزود: تمامی سموم مورد نیاز برای مبارزه با این بیماری تامین شده است و کشاورزان در این خصوص توجیه شده اند.

وی اظهار کرد: پارسال بیماری سفیدک داخلی انگور خسارت زیادی وارد کرد و امسال تلاش کردیم برای این موضوع مصوبه کشوری بگیریم اما متاسفانه این عملی نشد اما از محل های مختلف استانی برای بخش کمی از خسارت به تاکداران تسهیلاتی پرداخت شد.

یوسفی گفت: پارسال 800 میلیارد ریال از ناحیه بیماری سفیدک داخلی انگور خسارت به کشاورزان استان خراسان شمالی وارد شد.

وی اضافه کرد: در خراسان شمالی 44 هزار هکتار باغ وجود دارد که از مجموع این میزان18 هزار هکتار باغ انگور است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی بر آموزش کشاورزان در راستای مبارزه با بیماری سفیدک داخلی انگور تاکید کرد و گفت: طی بازدید انجام شده از سطح باغات مشاهده شد که کشاورزان اقدامات مورد نیاز را در این خصوص انجام داده اند.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر بالا بردن راندمان آب در حوزه کشاورزی تاکید کرد و افزود: از منابع سفر رهبری اعتبارات خوبی شامل 600 میلیارد ریال برای توسعه سیستم آبیاری نوین اختصاص یافت که علاوه بر این امسال نیز 100 میلیارد ریال برای این امر اختصاص یافت.

یوسفی اظهار کرد: طی دو سال 700 میلیارد ریال اعتبار برای پروژه های آبیاری تحت فشار هزینه شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون 11 هزار هکتار طرح سامانه آبیاری نوین در حال اجرا است گفت: با اجرایی شده این میزان سطح برخورداری از سامانه آبیاری نوین از 22 هزار هکتار به 33 هزار هکتار می رسد.

یوسفی افزود: هم اکنون 50 هزار هکتار از اراضی این استان مستعد آبیاری نوین است که طبق برنامه باید تا پایان برنامه ششم توسعه به 100 درصد برسد.

وی اظهار کرد: با اجرای طرح های در دست اجرا 66 درصد اراضی مستعد آبیاری نوین زیر پوشش قرار گرفته اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار