دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش:

جمع آوری ۱0هزارمیلیاردریال ازسوی خیرین درجشنواره خیرین مدرسه ساز

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: طی سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد ریال از سوی خیرین در جشنواره خیرین مدرسه ساز استان ها در کشور جمع آوری شده است.

کد مطلب: ۶۱۶۳۲۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا خراسان شمالی، مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش کشور در نوزدهمین همایش خیرین مدرسه در شهرستان بجنورد با اشاره به گزارش های استان در خصوص فضاهای فیزیکی موجود و عملکرد خیران گفت: این سیر تغییر روند رو به جلویی داشته اما سرعت آن کافی نیست.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: براساس سند تحول ، کارکرد های آموزش و پرورش در استان تغییر می کند.

نوید ادهم اظهارکرد: طی سال های گذشته در مجموعه آموزش و پرورش به دنبال این بودیم که مجموعه ای از دانش ها را به فرزندان خود آموزش دهیم، اما امروز درصدد این هستیم تا مدرسه را تبدیل به محل زندگی فرزندان خود کنیم.

وی ادامه داد: امروز برآن شده ایم تا تربیت سیاسی، اخلاقی، هنری، اجتماعی و علمی فرزندان خود را متناسب با اقتضایات روز تغییر دهیم.

نوید ادهم افزود: امروز دانش آموزان در مدارس به کتابخانه، نمازخانه، زمین ورزش و راهروهای با نشاط و فضای زیبا در داخل حیاط مدرسه نیازدارند.

وی با بیان اینکه خیران باید ساختمانی را بسازند که تعلیم تربیت با هم در آن اتفاق بیافتد، خاطرنشان کرد: باید بیش از پیش از ظرفیت خیران در گسترش فضاهای آموزشی بهرمند شویم.

وی ادامه داد: به دلیل جایگاه استان و وجود ظرفیت های مناسب در آن باید ساخت و سازها ارتقاء یابد زیرا وجود مدارس دو نوبته در مناطق شهری زیبنده نیست.

نوید ادهم خاطرنشان کرد: از مسئولان استانی درخواست می کنیم تا در یک برنامه فشرده نسبت به رفع کاستی های موجود در مدارس استان برنامه ریزی های لازم را انجام دهند.

استاندار خراسان شمالی نیز در این همایش اظهارکرد: طی سال های گذشته آموزش در مدارس فقط به منظور مهارت آموزی بود اما امروزه آموزش با هدف زندگی مسالمت آمیز انجام می شود.

محمد رضا صالحی با اشاره به نقش پررنگ خیرین در امر تعلیم و تربیت با ساخت و ساز مدارس ، یادآورشد: با گسترش مدارس آگاهی در جامعه افزایش یافته و به تناسب آن بی سوادی حذف خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش نرخ باسوادی در استان، گفت: هم اکنون نرخ باسوادی در زنان از ۸۶ درصد به ۸۹ درصد و در میان مردان نیز از ۸۰ به ۸۵ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم در این استان جشن اتمام مدارس دو نوبته را برگزار کنیم، گفت: تلاش می کنیم تا کیفیت آموزش و عدالت آموزشی در سطح شهر و مدارس استان بیش از پیش ارتقاء یابد.

صالحی عنوان کرد: هدف از تکریم و تجلیل خیرین مدرسه ساز ایجاد پیوند عمیق بین آحاد جامعه است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز درادامه جلسه گفت: با توجه به نیاز استان حذف مدارس خشتی و گلی و توسعه فضاهای ورزشی که درسفر هئیت دولت دردستور کار قرار گرفت که احداث هزار کلاس درس پیش بینی شده است.علی حاتمی افزود: درحال حاضر 730 کلاس درس احداث شده و مابقی دردست اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 873 مدرسه دونوبته دراستان داریم که بسیاری از این مدارس ازلحاظ قانونی مشکل دارند اما به دلیل کمبود فضا ناچاریم ازاین فضاها استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای اتمام پروژه های نیمه تمام با همکاری استانداری اعتبار خوبی درنظر گرفته شده است ، افزود: امیدواریم بتوانیم سهم دولت در پروژه های خیرین را تامین کنیم تا بتوانیم ازظرفیت خیرین بیشتر استفاده کنیم.

ابوالقاسم بابایی مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: طی برگزاری 18 جشنواره خیرین مدرسه ساز دراستان 572 کلاس درس با اعتبار 65 میلیارد و 400 میلیون تومان با همکاری خیرین احداث یا تکمیل شده است.

وی گفت: 752 خیر دراین جشنواره ها جذب شده اند، اظهارداشت :در حال حاضر 40 پروژه با 123 کلاس درس و اعتبار11 میلیارد تومان با مشارکت خیرین در دست اجرا است.

بابایی با اشاره به حذف مدارس خشتی و گلی دراستان خاطرنشان کرد: طی 4 سال گذشته بیش از 178 مدرسه با 730 کلاس درس و اعتبار 160 میلیارد تومان احداث شده است.

وی تصریح کرد: با 32 میلیارد تومان اعتبار سفر مقام معظم رهبری نیز 114 کلاس درس و 5 استخر دردست اجرا است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار