پاسخ معاون وزیر به اعتراض آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی مقابل وزارتخانه

معاون وزیر در واکنش به تجمع اعتراضی تعدادی از آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی مقابل وزارت آموزش و پرورش گفت:فعلا نه فوریت طرح تصویب شده نه متن پیشنهادی، این متن ابتدا در کمیسیون آموزش و تحقیقات و پس از طی روال قانونی در صحن علنی طرح خواهد شد.

کد مطلب: ۶۱۶۳۲۳
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، تعدادی ز آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی در اعتراض به اجرایی نشدن قانون تبدیل وضعیت آن ها که سال گذشته تصویب شده بود، مقابل وزارت آموزش و پرورش تجمع کردند.
علی باقرزاده رییس سازمان نهضت سوادآموزی در واکنش به این این اقدام در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، در این رابطه اظهار کرد: آنچه تحت عنوان موافقت نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین و تکلیف معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی مطرح شده، در واقع تصریح به عملیاتی شدن 2 مصوبه مجلس شورای اسلامی است که مردادماه 94 و شهریورماه 95 به تصویب رسیده است.
وی ادامه داد: بر اساس این طرح که به عنوان ماده 17 مکرر از آن یاد شده است، دولت موظف است حداکثر ظرف مدت یک سال تمام نیروهای حق التدریس مشمول قانون الحاق یک تبصره به ماده 17 قانون تعیین و تکلیف و قانون اصلاح تبصره 10 ماده 17 قانون تعیین و تکلیف را پس از گذراندن دوره های آموزشی حداکثر 6 ماهه و بدون نیاز به برگزاری آزمون استخدام آموزش و پرورش در آورد.
رییس سازمان نهضت سوادآموزی اشاره کرد: بر اساس ماده واحده موسوم به قانون الحاق یک تبصره به ماده 17، وزارت متبوع موظف بود فقط مربیان پیش دبستانی و نیروهای خرید خدمات آموزشی که قبل از تصویب قانون الحاق در تبصره به ماده 17 در تاریخ 26 مهرماه 91 با آموزش و پرورش همکاری داشته اند را با توجه به رشته تحصیلی، دوره تحصیلی، نیاز منطقه ای و جنسیت به کارگیری کند.
باقرزاده همچنین افزود: چون این قانون همه واجدین شرایط را پوشش نداده بود لذا در شهریورماه 95 مجددا طی مصوبه مجلس شورای اسلامی به عنوان قانون اصلاح تبصره 10 ماده 17، اصلاح و برای اجرا ابلاغ شد.
معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: بر اساس قانون اصلاح تبصره 10 ماده 17، مشمولین تبدیل وضعیت، به 4 گروه افزایش یافت یعنی آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی، مربیان پیش دبستانی، نیروهای خرید خدمات آموزشی و نیروهای حق التدریس غیر مستمر.
وی عنوان کرد: این قانون تاکید دارد مشمولین متناسب با رشته، جنس و نیاز منطقه ای به عنوان حق التدریس تبدیل وضعیت می شوند و تبدیل وضعیت آن ها هم تعهدی برای استخدام نیست.
رییس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: طرح الحاقی یک ماده به قانون تعیین تکلیف که به عنوان ماده 17 مکرر نامیده شده است ترکیبی از دو قانون مصوب قبلی است براساس این طرح دولت موظف است دو قانون معنونه را با شرایط جدید و حداکثر ظرف مدت یکسال اجرایی کند.
باقرزاده بیان کرد: آنچه از روح طرح پیشنهادی استنباط می شود این است که گروه های 4 گانه یعنی آموزش دهنده های نهضت سوادآموزی که در فاصله سال های 79 تا پایان 91 با سوادآموزی همکاری کرده اند، مربیان پیش دبستانی که با ابلاغ آموزش و پرورش به کارگیری شده، همچنین نیروهای حق التدریس غیرمستمر و نیروهای خرید خدمات آموزشی که اطلاعات مربوط به آن ها در سیستم وجود دارد، مشمول تبدیل وضعیت و استخدام هستند و دولت موظف است ظرف یکسال همه آن ها را تبدیل وضعیت کند.
وی تاکید کرد: فعلا نه فوریت طرح تصویب شده نه متن پیشنهادی، این متن ابتدا در کمیسیون آموزش و تحقیقات و پس از طی روال قانونی در صحن علنی طرح خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار