رئیس اداره آموزش دوره دوم ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان:

توسعه عدالت آموزشی،از سیاستهای راهبردی نظام آموزشی دولت تدبیر و امید

رئیس اداره آموزش دوره دوم ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان: یکی از سیاست های راهبردی و اصلی نظام آموزشی در دولت تدبیر و امید ، توسعه عدالت آموزشی و آموزش برای همه بالاخص برای قشر محروم و آسیب پذیر جامعه بوده که این امر با احیای پست راهبران آموزشی و تربیتی مدارس چندپایه روستایی و عشایری محقق گردیده است.

کد مطلب: ۶۱۶۲۵۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا اصفهان و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان ، محمدرضا نظریان ، رئیس اداره آموزش دوره دوم ابتدایی و رابط چندپایه استان در سومین جلسه هم اندیشی راهبران آموزشی و تربیتی مدارس چندپایه روستایی و عشایری و شورای راهبری چندپایه استان، ضمن اشاره به این که مدرسه چندپایه یک موقعیت و فرصت است افزود: تعامل هدفمند بین راهبر و معلم در بهبود تدریس و یادگیری ، با رعایت احترام حرفه ای و پذیرش اختلاف نظرها ، عامل محوری در جهت تغییر و بهره مندی از خردجمعی و همدلی به منظور رسیدن به تصمیمات آموزشی برای دانش آموزان است که این امر، اساس راهبری و نظارت تحولی است.

وی در ادامه با تاکید بر ارزیابی صحیح معلمان چند پایه از سوی راهبران، به پیچیده بودن ادراک اجتماعی و دام های قضاوت صحیح در ارزیابی ها اشاره نمود و انواع خطاهای ادراکی که می تواند بر قضاوت راهبران از معلمان تآثیر گذار باشد را برشمرد و راهکارهای پیشگیری از آنها را بیان کرد.

بیان تجارب اثربخش راهبران، ارائه بازخورد به گزارش 6 ماهه راهبران از مدارس تحت پوشش خود،جشنواره جلوه گاه اثر و اندیشه و بیان محورهای آن جهت شرکت راهبران و معلمان چندپایه، آینده پژوهی، ارزشیابی کیفی توصیفی در مدارس چندپایه و فرخوان کشوری فیلم کوتاه توصیفی،امور مربوط به آموزش و پرورش دانش آموزان عشایر ،طراحی آموزش با رویکرد تلفیقی از جمله موضوعات دیگری بود که توسط کارشناسان اداره کل و مدرسین چندپایه استان به آن پرداخته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار