وزیر نیرو در جمع خبرنگاران عنوان کرد؛

صادرات خدمات فنی و مهندسی به 40 کشور دنیا

وزیر نیرو گفت: ایران به حدود ۴۰ کشور دنیا تجهیزات و خدمات فنی و مهندسی صادر می کند. این در حالی است که آمارهای موجود از ۴۰ تا ۵۰ سال اخیر نشان می دهد که ۵۰ تا ۹۸ درصد صادرات خدمات فنی و مهندسی در حوزه آب و برق انجام شده است که شامل ساخت نیروگاه های آبی، حرارتی، سیکل ترکیبی، تصفیه خانه ها و ... می شود.

کد مطلب: ۶۱۶۱۷۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، حمیدرضا چیت‌چیان در حاشیه نخستین همایش تقدیر از صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی صنعت آب و برق در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توسعه صادرات اصلی ترین مولفه حیات اقتصادی و سیاست اقتصاد مقاومتی است گفت: مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری تاکید ویژه ای بر توسعه صادرات در تمامی زمینه ها به ویژه خدمات فنی و مهندسی دارند. خوشبختانه در حوزه صنعت آب و برق شرکت های توانمندی در حوزه مشاوره و پیمانکاری، ساخت تجهیزات در داخل کشور داریم و به جرات می توان گفت عمده نیاز این صنعت در سطح کیفی بالا در داخل کشور تولید می شود.

او همچنین با اشاره به اینکه صندوق توسعه تجارت و صندوق توسعه ملی می توانند در ارائه راهکارهایی برای توسعه صادرات موفق عمل کنند، گفت: گفتگوهای انجام شده در این زمینه با وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایر نهادهای مالی همچون بانک مرکزی نتایج خوبی به دنبال داشت این در حالی است که اجرای برجام باعث شده است شرکت های فعال در زمینه صنعت آب و برق موفق تر عمل کنند.

چیت‌چیان با اشاره به اینکه از زمان دولت دکتر مصدق تا دو سال گذشته هیچ گاه صادرات غیرنفتی بر واردات پیشی نگرفته بود گفت:در دولت یازدهم شاهد پیشی گرفتن صادرات غیر نفتی بر واردات بودیم. به این ترتیب که مجموع صادرات خدمات فنی و مهندسی بین سال ۹۲ تا ۹۵ رقمی معادل ۴.۶ میلیارد دلار شد.

وزیر نیرو با بیان اینکه عمده مقاصد صادراتی ایران را کشورهای همسایه، آسیای میانه، آفریقا، ترکیه، روسیه، مالزی، اندونزی و ... در بر می گیرد گفت: در صادرات برق سال هایی وجود داشت که بیش از یک میلیارد دلار ارزآوری برای کشور به ارمغان آورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار