همزمان با هفته زمین پاک صورت گرفت؛

اخطار محیط زیست به 2 مرکز درمانی در استان تهران

همزمان با فرارسیدن هفته زمین پاک با شعار با هم بسوی زمین پاک،پایش سرزده از چگونگی مراحل بارگیری زباله های بیمارستانی در راستای مدیریت پسماند واحدهای صنعتی و خدماتی با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران و جمعی از مدیران محیط زیست در ساعات ابتدایی صبحگاه امروز به انجام رسید و در ادامه سیستم تصفیه پساب 2 واحد تولیدی افتتاح شد.

کد مطلب: ۶۱۶۱۶۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، ناصر مهردادی در حاشیه پایش سرزده از چگونگی مراحل بارگیری زباله های بیمارستانی در راستای مدیریت پسماند واحدهای صنعتی و خدماتی استان گفت: از مجموع بیمارستانهایی که امروز مورد پایش قرار گرفت تعدادی از واحدها ضوابط لازم برای بی خطرسازی و بارگیری را انجام نداده و از مجموع 5 بیمارستان به 2 واحد درمانی اخطاریه زیست محیطی داده شد.

وی با اشاره به اینکه این واحدها با شهرداری ها جهت بارگیری و حمل و نقل قرارداد دارند، افزود: کم کاری از ناحیه مجموعه بیمارستانی و در برخی موارد از سوی متصدی مربوطه بوده است چرا که برخی بیمارستانها تجهیزات لازم برای بی خطر سازی پسماندها را دارا می باشند اما فرآیند بی خطر سازی به شکل درست و استاندارد صورت نمی پذیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه بیش از 160 بیمارستان در سطح استان تهران وجود دارد، اظهار داشت: بر اساس گزارش سازمان حفاظت محیط زیست از مجموعه مراکز درمانی استان تهران و مجموعه واحد هایی که در حوزه دارویی فعالیت دارند ، سیستم تصفیه پساب و پسماند حدود 20 درصد از این واحد ها دارای کارایی لازم نمی باشد.

وی ادامه داد: تذکر و اخطاریه های لازم به این واحد ها داده شده و در صورتیکه که این واحد ها به تعهدات خود عمل نکنند برابر قانون با آنها برخورد خواهد شد.

در ادامه سیستم تصفیه پساب شرکت ساویز و ایران هورمون با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران افتتاح و در راستای ادامه طرح پایش ویژه واحدهای صنعتی استان به صورت سرزده از نحوه کارکرد سیستم آنلاین شرکت دارو پخش بازدید شد.
مهردادی در حاشیه این افتتاح گفت: بر اساس بازدید های قبلی از این واحد مشخص شد که سیستم تصفیه پساب واحد دارای کارایی لازم نبوده و با پیگیری های اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران و همکاری مسئولان این مجموعه نواقص موجود در عملکرد این سیستم اصلاح شد و خوشبختانه امروز شاهد آن هستیم که سیستم تصفیه پساب این مجموعه توانایی لازم برای تصفیه مطلوب را دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهم در حوزه محیط زیست عمل به تعهدات قانونی و تکالیف مربوط به صنایع می باشد، افزود: دستگاه محیط زیست در جایگاه خود به عنوان دستگاه نظارتی نگرانی هایی در این خصوص داشته و توجه ویژه ای به انجام این تکالیف دارد.

مهردادی ادامه داد: اگر به محیط زیست در جایگاه حقیقی خود توجه داشته باشیم مشکلات و معضلات مربوط به این حوزه کاهش خواهد یافت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که در حوزه آلودگی ها به سبب ماهیت، قابلیت شهودی کمتری دارد موضوع فاضلاب و انتشار آن به منابع زیر زمینی است، گفت: این امر می طلبد که تا جای ممکن با اجرای برنامه ها و پروژه های زیست محیطی از انتشار این آلودگی ها به محیط زیست و منابع جلوگیری کنیم.

گفتنی است با بهره برداری از سیستم تصفیه پساب این واحد ها،پساب موجود در فرآیندهای مختلف پس از تصفیه بازچرخانی شده و مورد استفاده مجدد قرار می گیرد که این امر علاوه بر صرفه جویی در مصرف منابع آب باعث کاهش تولید آلودگی می گردد.

در ادامه بازدید سرزده از نحوه کارکرد سیستم آنلاین شرکت دارو پخش جهت بررسی صحت کارکرد سیستم پایش لحظه ای تصفیه پساب این مجموعه از طریق نمونه برداری ، آزمایش و مطابقت نتایج حاصله با اطلاعات بدست آمده از پایش آنلاین این مجموعه در مرکز نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان تهران انجام شد.

مهردادی در حاشیه این بازدید گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده از سال گذشته برنامه پایش ویژه واحد های صنعتی در سه بخش اساسی هوا، پسماند و پساب صنعتی اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه در طی این مدت نزدیک به 3000 واحد صنعتی مورد پایش قرار گرفتند و امروز این رقم به 3200 واحد افزایش یافته است، افزود: حدود 800 واحد از مجموع واحد های پایش شده آلاینده بودند که در خصوص انجام اقدامات لازم جهت رفع آلایندگی به این واحدها تذکرات لازم داده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار